torsdag 23 november 2017

Jag trodde änglarna fanns bara i himmelen .......




Jag trodde änglarna fanns bara i himmelen.......
näääää det trodde jag inte alls det .
Det finns en och annan på Skogssäter med som synes .
Traditionen att göra snöängel
när första snön kommer är nu check å bock .
Ja det var precis vad Mrs gjorde mellan bastun och spabadet förra helgen .



Tyckte att det var aningens lite kallare i år  för jäv.a svinkallt ,
hmmmmm ........
möjligen kan det bero på att nån inte fegade ur ,
att minnet är kortare än vanligt eller att nån är dum på riktigt .

Hittade nämligen foton från slutet av november både 2015 och 2016 
och det lutar nog helt klart åt det sistnämnda ......
Med vänlig hälsning Dum på riktigt :-)

Eller nääääää .........
väljer mer att alltid glädjer det nån 
och det får man väl lov att säga att det gjorde .
Massvis :-)
Så många kommentarer och glada tillrop var det länge sen jag fick .



Å b t w ........beach tjugohundraaldrigbilden den bjuder jag på .

Varför det kändes aningens lite kallare i år  för jäv.a svinkallt   ?
Joooooo svaret på den var lätt efter att som sagt ha kollat i arkivet  :

2015 - jacka , mössa, halsduk, vantar , jeans och stövlar  .

2016 - badrock och boots 

2017 -bikini och barfota 

Var nu för allt i världen snäll och påminn mej om detta nästa år
 när första snön faller !
 Annars behöver ni inte vara utrustade med speciellt 
mycket fantasi för att tänka er 
2018 ............ 


Tur i a f att fotandet både av snön och 
traditionen hanns med för idag ser det nämligen helt annorlunda ut 
med barmark här och där och annars mest isigt  .
Assssså vart tog det vackra , vita , fluffiga juliga vägen ?
I övre Norrland hörde jag precis på morgonnyheterna .

Jahopp övre Norrlnad är ju inte precis granne med Skogssäter 
så då blir det alltså inga fler snöänglar ute .
I a f inte idag ..........
får väl bli mer lite preadventande inne som gäller istället  .
Det och att njuta av en ledig förmiddag tillsammans med mannen 
han som också jobbar sen kväll ikväll .
Hejja oss som för ovanlighets skull lyckats pricka in det samtidigt,
och hejja att få vara hemma i dagsljus en stund  .

Vad hittar ni på ?

Over and out från
theAngel of 2017 .


2 kommentarer:

Den där Marie sa...

Ha ha ha, jag bara älskar dina foton!!!
Det ska bli spännande att se bilderna nästa år...he he he
Igår morse när jag vaknade så hade vi också snö! Jippie, den glädjen varade ungefär en timme sen hade den snön spöregnat bort. Nu är det gröna gräsmattor igen och så mjukt i marken på gårdsplanen så att fötterna nästan sjunker ner i gruset...
Jag har jobbat, jobbat, jobbat och kom på för en stund sen att det var ett par dagar sen som jag gjorde ett inlägg på bloggen, men nu är den uppdaterad igen :)
Så nu är det back to work i ett par timmar till sen tar jag kväller.

Kram på dig! ♥

Bittan sa...

Tur att man som sagt kan glädja nån och tur att jag gjorde det...... ängeln alltså :-) Här är all snön borta nu , så trist.
Ha de bäst . Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin