onsdag 22 november 2017

Att fortsätta i mörker ....




Hej på er !


Allt väl hoppas jag .
Kan väl inte vara annat då det är Lillelördag och allt :-)
För vår del är det ingen skillnad på om det är måndag , onsdag eller fredag.
här styr lediga dagar så en lillelördag kan likaväl vara en torsdag
som fredagsmys en söndag eller lördag en tisdag .
Ja lite så har vi det och det passar oss bra .

Min onsdag ska tillbringas på jobbet och sen direkt på tjejträff 
å vips är väl denna dagen över och det är torsdag 
och äntligen en hemmadag i dagsljus .
Tjoho :-). 

Mörkt är det både när man åker och när man kommer hem ,
just därför går jag ofta en promenad på lunchen .
Igår var det så kallt att jag valde att gå den inomhus .........
genom shoppingcentrat .
Ja det funkade ju det med .
Hittade faktiskt en mössa och julig tröja under promenaden 
så lite nytta förenad med nöje blev det med  .

Adventandet i fönstren fortsätter ......
både uno, due och tre och quattro är klart .
Ni ska få se alla när cinque, sei ,satte och otto är klara med .
Först ut är numero uno ,
det i guld och grönt  i vardagsrummet ut mot glasverandan.





Denna onsdag  är lika med tjejträff så det lär vara mörkt i kväll med 
men imorgon får jag som sagt äntligen ett par timmar dag hemma .


 Förra årets fyndade gröna renhuvud från Rusta , 
han trivs bra mellan Klongljusstakarna och julkulorna från Kähler .
Fatet renen står på är också ett fynd  , en Adlerlookalike
som jag hittade i våras på inredningsbutiken i köpcentrat .
Även om jag egentligen inte är en förespråkare av fejk 
och kopior så bara måste jag tipsa om det .
Kostade en fjärdedel av originalet 
och fanns i både guld, silver och svart .





Adventandet i fönstret var det ja .......
 en stor pappstjärna och en grön växt tillsammans med det guldiga 
å sen var det klart  .
I år är julen på Skogssäter grön , vit och natur  ,
har inte bestämt än om det ska bli silver eller guld till 
eller både och .
Ett är dock säkert .....
vitt och grönt är basen .
Har ni också jultema ?

Ska försöka hinna temafota i helgen så ni får se .
På tal om helgen ja , den ska fyllas med roligheter
Först och främst fyller världens bästa Prins D år
så det blir kalas  ,
 tänk att det är hela sex år sedan klockorna stannade för första gången :-)



Nähäpp här hinner jag inte sitta längre ,
 dags att starta värmaren i bilen och göra sig i ordning .

Tack för titten , kul att just DU kikade in  :-)
Ha en bra dag , det ska jag ha .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin