måndag 17 juli 2017

Att kännas extra bra och den planerade fortsättningen......





När vi ändå var i Helsingborg , bodde granne
med färjeterminalen och dessutom hade en oplanerad dag 
var vi ju tvungna att ta en tur över sundet .

Så klart .


Helsingör here we go .




Just denna dag skulle varit min mammas födelsedag 
om hon inte så hastigt ryckts bort från oss alldeles för tidigt.....
mitt i livet för snart arton år sedan .

Saknaden finns där fortfarande dygnet runt ,
året om men vissa dagar lite extra .


Födelsdagen är en sådan .


Att sätta blommor på kyrkogården är ju inte riktigt 
det samma som att få ge dem personligen  ..........
hon som mest älskade ge men även att få sa då och då
att man skulle njuta och frossa av blommor i livet.
För sen på kyrkogården har man ändå ingen glädje av dem .
Så just denna dag köpte jag mig själv en extra stor bukett .













Danmark låg henne också varmt om hjärtat .
Hela min barndom åkte hon nästan varje månad just till Helsingör för att 
köpa ost , kött och Royal Copenhagenporslin till mej .
Med gratis tåg och färjebiljett tack vare min pappas jobb 
var det värt det plus att hon såg det som en utflykt .
Eftersom det som sagt var hennes födelsedag när vi var där 
 kändes extra bra att åka över just denna dag .

Vi shoppade varken kött , ost eller porslin.....
däremot som sagt blommor.






Strosade runt lite ,  tog en icecoffe i värmen 
och planerade fortsättningen på minisemester .......
jodå vi hann med mer.........
både bad i kallt hav , strandhäng , kultur O C H  historia
plus en hantverksutställning .
Jajjamänn .









Ses snart igen tills dess får ni se till att ha en 
 finfin start på veckan .


Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin