tisdag 27 juni 2017

När livet inte blir som planerat ......







Hej å välkommen till min lantliga sommarstuga ,
mitt alldeles egna lilla paradis längst ner i trädgården .

Skogssäters lusthus Carpe Diem ,
där jag tillbringade jag eftermiddagen igår ,
om det var så mycket fånga dagen med det kan väl diskuteras .

Hade fullt upp med att matcha om man säger som så .....
spana in mitt snygga öga vs körsbären .

Nääää det blir inte alltid som man tänkt sig .



Det gick så där den första jobbdagen efter
semestern kan man väl säga .......
eller rättare sagt det gick visst inte alls .

På motorvägen in till stan small det helt plötsligt till i mitt öga .

Har ju haft x antal regnbågshinneinflammationer genom åren 
och vet att D E T kräver behandling så fort som möjligt .
Men det här kändes lite annorlunda så jag tänkte 
ähhhh vad fasen lite red eye har väl ingen dött av .

Planen var att jobba kväll och avvakta tills idag .





Det gick sådär det med .....
hann i a f beta igenom en lååååååång mailhög 
innan jag trodde huvudet skulle sprängas
och alla som såg mej hajade till och tyckte att 
jag nog borde kolla upp det typ nuuuuu .

Ringde och fick direkt en akuttid på ögon .


Där konstaterades först och främst ett spräckt blodkärl ,
nån inflammation gick inte att upptäcka eftersom
det där spräckta var i vägen .
Så hem med solglasögon , droppar och ordination stillhet .




Mer stillhet än i lusthuset finns liksom inte på Skogssäter 
så där varvat med blundandes i en solstol tillbringades sen resten av
första jobbdagen efter semestern .

I lusthuset både känns det
och ser ut som man är på landet ,
där har vi sparat det bästa från den lantliga inredningsepoken.








Nähäpp bäst att vila ögat en sväng ,
idag är det ännu värre .
Det har spridit sig till hela ögat och värker som f.n rent ut sagt .
Det blir att lyssna p roddar och blunda .

Ses säkert snart igen då ska ni få det där 
utlovade tipset .....
eller nåt helt annat :-)

Kram B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej !
Tack :-) Vad glad jag blir att just D U lämnar en hälsning ♥

Välkommen tillbaka

Välkommen tillbaka

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin