onsdag 28 juni 2017

En speciell känsla , ajajaj, ett tips ,en längtan och en myt






Ni som hängt med här ett tag vet ju att jag har en alldeles speciell 
känsla för Vättern ......
är man uppvuxen på cykelavstånd både från 
den välbesökta stranden mitt i stan och även
från den lilla halvhemliga strax västerut så är man .
Det där med att det skulle flyta isflak i vattnet är en myt ,
det beror helt på hur det blåser om det är kallt eller inte .....
eller vilken badkruka men är .

Har A L L T I D  Vätterlängtan på sommaren 
och vi har sååååå många fina platser på nära håll .
Däremot om det ska badas då föredrar jag att åka en bit ........
antingen till Domsand eller Baskarp på Västgötasidan .


Finns det nån i La Stada som inte känner igen denna vy ?

Skulle inte tro det va.

The broccolitree har sedan 2013 dokumenterats av fotograf 
och varje årstid förevigas det och publiceras på Instagram .


Känns nästan som att det är att dags boka in en riktig
Vätterrunda nu när jag bläddrat i boken jag fick på Midsommarafton .
Vättern maten och människorna .

 En sååååå fin kombinerad recept och utflyktsbok.




Hittade ett helt gäng med obesökta pärlor 
som jag inte hade en aning om ,
b l a Stjernsunds slott .



Hjo med omnejd däremot ,
det har jag full koll på då min mamma var född där.
I och runt om på landet var jag mycket när jag var liten .
Fågelås och Vrångebäck söder om och Forsvik norr om 
är också utflyktsmål att rekommendera ..........
för att inte tala om hamnen och parken med alla gamla trähus inne i lilla staden .


Brunstorp har vi ju nära till
men jag har faktiskt aldrig varit på varken kaféet 
eller trädgårdsutställningen där . 



Gränna och Visingsö glömde jag att fota ,
dit brukar blir det flera turer varje år .

Hästholmen längre upp på östra är också värd en avstickare till........




...... å för att inte tala om Vadstena .



Ellen Keys strand har vi än inte lyckats komma ner till 
eftersom det har alltid varit stängt när vi varit i närheten.
Note to Vätternutflyktslistan ,
det och ett dopp på " fel " sida .
på Vätterna riviera Varamon .



Det får allt bli en sväng när vi har sommarsemester del två ,
om hmmmmm ...... sex och en halvvecka .


Hej på er förresten denna sista junilillelördag !

Hoppas allt är bra därute .
Här blir det inte många knop gjorda 
eftersom vila är ordinationen.
Det är inte alls bra med ögat , snarare värre .
Nu är exakt hela ögat blodtäckt och det
värker skapligt kan man säga.
Hittills har det inte alls som läkaren sa häromdagen
börjat gå tillbaka snarare tvärtom det har gått åt fel håll ,
 d v s fler kärl har brustit .
Droppar var fjärde timme ,
å hur jag nu ser ut lämpar sig I N T E här ......
ingen vacker syn precis .

Nog om det ......
det hjälper ju inte att gnälla så nu lämnar vi mitt mående .
Dags att ta en värktablett  och se fram emot en dag i horisontalt läge ,
 hoppas att den kan tillbringas i en solstol istället för i soffan.

Bara att föröka göra det bästa av situationen 
och njuta så gott det går .

Vem vet det kanske är kroppens sätt att bromsa .......
det har varit lite väl mycket ända sen i vintras ,
speciellt  innan semestern men framför allt den sista semesterveckan ,
plus allt nu ,
både roliga saker som jag vill hinna med och prioritera 
åsså de där som alltid hänger över en ,
de nödvändiga på fastigheten i stan ......
å ja just det dessutom borde jag vara på jobbet 
mitt i semesterperioderna .

Jaja så är det ,
ingen ide att stressa upp sig utan bara att lyda 
läkarens och mannens förmaningar.

T A  D E T  L U G N T  .

Att äntligen hinna lyssna på alla de där poddarna man inte hinner med ,
kolla på allt ogräs härligt vildvuxet i trädgården och andas sommarluft 
det är ju en nog så bra Lillelördagssyselsättning det.

Ha de bäst .

Kram B









Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin