fredag 14 april 2017

Påskägg från en pysslig man ,grillad entrecote och en berättigad V A R N I N G !!!!!




Nu är vi redo inför morgondagens Påskharebesök ........
med nykläckta kycklingar , stekta ägg och morötter .

Kul påskgodis från Lagerhouse .

G L A D  P Å S K på er förresten .

När jag kom hem igår kväll
överraskade mannen med påskägg .
Jo man tackar .
Tre liter rött var kanske inte precis
det jag önskade ........
men jadå säga vad man vill men pysslig är han allt.



Långfredag idag  ..............
när jag var liten var den verkligen lååååååång som namnet säger .
Allt var stängt och det var bara en enda lång väntan
inför den betydligt mer festliga Påskaftonenen .

Nu är det ju verkligen totalt tvärtom.






Långfredagen är festlig värre och full av liv och rörelse ......
i a f  La Stada .
Årets Påsk innehåller både Bilmässa och Idoluttagning 
plus SM final i hockey vilket lär bli stort trafikkaos !
Hur det blir beror helt och hållet på vädret men 
för säkerhetsskull så blir jag både skjutsad och hämtad till jobbet idag .
När jag slutar framåt sjutiden brukar parkeringen vara 
totalinvaderad och polisen har spärrat av allt .
Har man otur så kommer vi som då stått där sen morgonen 
 helt enkelt inte ut med bilarna .
Räknar med att få gå en bit men bättre det.


Det varnas för att inte ens försöka passera på E4 :an
utan ta alternativa vägar runt Huskvarna / Jönköping 
om man åker mellan Stockholm och Göteborg eller
söderut mot Helsingborg ......
idag och imorgon .



Påsk är lika med både traditionell påskmat och med grillat .
Nån av Påskdagarna ska det grillas 
så är det bara .
Är det för kallt att göra det ute kan man alltid grilla inne .
Testade entrecote på spishällens grillplatta för ett tag sedan .
Sååååå smidigt och gott  .
Då premiärades även stripskorgarna ,
hittade mina på en lokal presentgrossist 
men såg att b l a Cervera hade dem med .



Betydligt mer färg än jag hade 
tänkt blev det till Påsk i år .

Skyller på godiset :-)





Ha en finfin långfredag ,
nu mot stan , jobbet och trafikkaoset .

Ses imorgon.

Kram B



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin