söndag 22 januari 2017

Här kommer den .....





Nu kommer den äntligen .......
 sneakpeaken och den utlovade rapporten från
 köksmakeovern med stort K .
Vi har verkligen valt med omsorg och hjärtat 
å det blir exakt så bra som vi drömt om 
eller egentligen faktiskt ännu bättre. 
Är mer än nöjd och 
vill helst att han ska sätta dit allt lullull typ såsom
de maffiga krönlisterna mot taket och alla smådetaljerna direkt 
men jag får tydligen hålla mig till tåls lite till .
Det gör man sist har jag kärleksfullt
fått nerryckt i halsen sjuttioelva gånger :-)

Allt har hittills gått både smärtfritt och helt enligt planerna 
och dessutom betydligt snabbare än jag 
i min vildaste fantasi ens vågat drömma om .
Men så har han legat i med min Handy Man ,
från tidig morgon till sena kvällen .

Allt har bytt plats t o m fönstret , det är nytt avlopp , el,
golvvärme och golv mm och eftersom han gör allt själv 
hade det  I N T E funkat att göra det på 
kvällar och helger därför har han haft semester .
 Vår 2017 års vintersemester långt bort i världen
har i år tillbringats hemma .


Status just nu ser ni på bilderna ......
höll jag på att skriva men det stämmer inte riktigt.
Närå bilderna ljuger inte ,
så här såg det ut igår förmiddag men
sen dess har det hänt en hel del till .

Min Handy Man svetsade ihop ramen / underredet till köksön
och gjorde sen klart den på plats .
Vilket innebar att golvet kunde avmaskeras med .

Åhhhh vad fint och vilken skillnad det blev .

Att nu ha likadan parkett och golvvärme på H E L A undervåningen ,
eller i a f nästan hela om man ska vara petig ,
golvvärme ja , likadant golv ja nästan med undantag för
 hallens blanka marmorklinkers det som jag aldrig byter ut . 
Skönaste och varmaste golvet i hela huset .




Status var det ja ......

Ugn och micro är inkopplade O C H funkar  ,
monsterfläkten med fjärrkontroll är testkörd,
nästan alla handtag sitter där de ska sitta ,
kyl och frys , diskbänk , diskmaskin är på plats och 
nedan ser ni sidorna på ön igår förmiddag .
Idag är de som sagt där de ska vara 
nämligen P Å ön .


I de runda pelarna bredvid spishällen döljer sig skåp 
för kryddor , oljor mm .


Vi valde kyl och frys med ismaskin och vatten .......




....... och i det lilla utrymmet närmast hallen fick en minivinkyl plats .
Den är inkopplad och hoppsan så blev den en 
champagnekyl istället .



Under tiden min Handy Man svetsade köksöunderrede
var jag och hämtade kakel .
Ett likadant blankt fasat som vi haft innan men 
istället för vitt är det marmorerat ......
blir bra ihop med Morristapeten det .


Ikväll kommer tre Hulkar som ska hjälpa 
till med att få granitskivorna på plats ......
så fortsättning följer .
Efter det måste vi nog fira med en bastu och ett dopp ute i spabadet .

Vad hittar ni på denna söndag ?

Vad ni är gör så hoppas jag att ni får en himla bra dag .



Kram från Köket .





2 kommentarer:

Änglarna finns sa...

God eftermiddag!
Nu måste jag bara kommentera!! Vilket kök..så snyggt/fint/tjusigt..ja vet inte vad jag skall skriva!! Men så bra det blir..och vilken händig man du har!!
Skall bli spännande och se när det är helt klart!
Ha en fortsatt fin söndag! Kram Annika

Bittan sa...

Tack snälla du . Ja han är allt rätt bra han min Handy Man , det blir verkligen som vi tänkt .
Ha det så bra du med Annika.
Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin