måndag 23 januari 2017

Att lista och bocka av


Hej där !

Så var det måndag igen och ordningen är återställd 
d v s jag har ledig dag.
Frissabesök , serva Handyman , hitta sista födelsedagspresenten
till MellanPrinsen och spana in lite nytt till
köket står på min agenda ..... b l a .
Har en låååång lista på villhamåstehaförtjänarattha 
till köket b l a taklampa .
Något ska nog kunna bockas av på den listan hoppas jag .
Köket ja ......
där har det såklart hänt ännu mer ......
det krävdes fyra Hulkar och en fotograf för att få granitskivorna på
plats  men nu ligger de där de ska :-)

Halva tapetseringen är klar och idag kopplas vattnet in 
och kakel börjar sättas .
Det har verkligen flutit på utan minsta strul ,
t om att ha kylen i matsalen har funkat .
Att allt har gått som på räls firade vi med bubbel i bubblet i går kväll .

 Som ni säkert vet vid det här laget är 
Moi självutnämnd the Queen of listor ,
det som inte listas det finns inte .

Så är det bara !

Ja man kan lista allt  nte bara det  jag önskar till köket .

Varje år gör jag t e x en lista med projekt 
vi vill genomföra , en för ute och en för inne 
och de flesta brukar faktiskt vara avbockade när året är slut  .



En av de få  ickeavbockadeförraåret
är heltäckningsmatta och mer genomtänkt 
inredning i min WIC.
Bakom den där spegelskjutdörrarsväggen 
råder ett smärre världskrig .....
jodå allt är färgsorterat och i ordning men det hjälper liksom inte 
då inredningen inte är riktigt optimal.

Men , men ingen världskatastrof då vi lever 
efter principen det som inte syns det
finns inte .......
 spegeldörrar är ju bra att ha när man vill dölja finnsinte  .




Återkommer Nyårsafton 2017 
om punkten WIC makeover kan strykas eller om den hänger
med på 2018 - års lista med.

Vad tror ni ?

Med det vill jag önska er en riktigt finfin start på veckan .

Kram B



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin