onsdag 28 september 2016

Nytapetserat , bubbel och inredningstankar ....


 Minimakeover i hallen del ett  .......
 nytapetserat vitrinskåp ✔️


En överbliven tapetbit , en HandyMan och vips 
förvandlades skåpet.
Tänk vad lite kan göra mycket ,
Belysning saknas visst fortfarande ser jag .....
note to self att sätta dit de där små batteridrivna spottarna
som ligger och väntar .




Hej hej !

Hur har ni det ?

Har Karl kommit till er än ?
Här har vi tydligen bara en lightvariant av honom med " enbart "regn .
Den där utlovade stormen har vi än så länge sluppit .
Lite annat än gårdagens bilder det !

På tal om tisdagen ja .........
jodå jag överlevde tydligen den första dagen av tre ,
däremot har det inte blivit så mycket sömn i natt .
Väldigt lite om man ska vara petig .
Jag som sällan ältar eller funderar 
får väl kalla det jag gjort i natt för reflekterar istället .
 Det däremot är ju Moi rätt bra på :-)
Så efter en reflekterande natt väntar nu " bara " två 
säkerligen liknande dagar till !!!



Innan dag två drar igång 
blir det en sväng till Liten nu på förmiddagen för att hämta energi O C H lugn :-)
Att leta inspo , blogga och skriva ger också det ...........
plus att det skingrar tankarna . 
Innehållet under de här tre dagarna kommer inte att 
tas upp mer än att det är struligt så nu lämnar vi det .

Punkt för nu och åter till minimakeover del ett 
vilket som ni ser var tapetseringen som Darlingen fixade till 
med vänsterhanden :-)
Del två får väl bli att ändra om inuti skåpet  .

Exakt samma saker har bott där lääääänge nu,
ja faktiskt när jag tänker efter så har vissa  
varit kvar där åtminstone under de senaste tre åren ,
endel av dem säkert i det dubbla  .
Å det är länge det ,
speciellt för att vara i ett skåp 
på ett sånt "uttittat " läge som i hallen :-)

Första intrycket ni vet .........




Ett par skor , MiniMe , snäcksamlingen från Florida ,
lutande tornet från ..... ja såklart Pisa ,
några väskor och de där 
romantiska skumpaglasen som jag alltid glömmer bort 
när det ska drickas skumpa av romantiska skäl :-)

 Det vet ni väl att det alltid finns ett bra skäl till att skåla i bubbel .........
romantiskt är ett , i spabadet ett annat  , för att fira 
eller t e x  för alla anledningar vi fick i julklapp :-)
Ni som hängt med här kanske kommer ihåg 
den fina brickan med sex olika champagner
 med en etikett på varje som hänvisade
 till när vi ska öppna dem.

Vid sex alldeles speciella tillfällen under 2016 .
Vi har fortfarande två kvar,
en till ett tillfälle i höst och en till vintern ,
då ska jag banne mig komma ihåg glasen :-)



Varför ändra i skåpet förresten ?

Det får nog faktiskt stå kvar exakt som det är .
Ändra för ändrandes skull går bort här ,
likaså att ha det som alla andra 
med diverse samesame inredning som alltid florerar runt på 
A L L A  inredningsbloggar och insta .........tack men nej tack .
Visst blir man påverkad men då ska det
vara i en personlig blandning och inte en rakt av copypaste .
Highchaparallkaktus är ett strålande exempel .......
hux flux mååååååååste alla klämma in en sån .

Å när jag ändå är i farten .......
det där med att fråga vad andra tycker 
eller ursäkta sig ?????

Och ? Vem bryr sig ?

Förstår inte riktigt  osäkerheten och 
 vad andra tycker är ju helt irrelevant ,
det är ju vi som ska trivas !!!
Fast det är ju skillnad på varför man bloggar ......
för att som jag dokumentera och skriva eller för att vara köpt och jaga läsare .
Tur att vi är olika och att tyckandet är fritt :-)

Näääääää eget och personligt ska det va ........
å såklart med en touch av inspiration 
från " alla andra " :-)
  


Vissa saker är helt enkelt gjorda för 
att vara där de är och när jag tänker efter
så är det nog så med det mesta som står i skåpet.
Gillar ju shopping och omändring men att vara nöjd är rätt skönt det med :-)



Hur inreder ni ?

Faller för det som alla andra har,  trendigt 
som man tröttnar på 
eller struntar blankt i det .
Mixar med hjärtat ,  personligt
och med en historia bakom allt ?
Vad jag föredrar är inte så svårt att lista ut ,
allt både gammalt och nytt H A R verkligen en historia .......
även en copypasteKlong haha :-)



Grattis om ni orkat läsa ända hit.
Var inte alls meningen att det skulle bli så här långt 
inte heller med diverse sidospår från minimakeovern
men det gick av bara farten .

Ha det så bra tills vi ses igen.
Mot dag två .

Kram B

1 kommentar:

Elzie sa...

Jag blandar friskt, gammalt och nytt om vartannat. Och foton på familj och barn. Varför ska man annars få dom?
Ha en fin jobbedag. Själv börjar jag 13.00. Puh!
Kram Elzie

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin