fredag 2 oktober 2015

Freeeeeeedag ......


Happy friday och äntligen helg!

Eller nja ......
happy jajjemänn, 
 men fredag nääää inte riktigt. 
Här är det låååååång jobbhelg 
så min fredag inträffar först i övermorgon .

Har ni sett .......
förra helgens helgblommor 
de från Liten Prins står lika fina än .
De och bara själva känslan av freeeeedag ,
 kommer man långt med :-)
Så jo visst lite fredag är det nog trots allt :-)






Vinet med den passande skylten 
 fick jag i present när jag var hos A-L i måndags .
Asså hon är som hon är ,
typ bäst ........
tänk att få present när man hälsar på ,
vilken fredagslyx en måndag :-)




Om jag får önska
hint hint Darlingen 
kommer fredagsmyset sent i kväll 
när jag kommer hem att
bestå av en brasa i kakelugnen .

Det är jobbhelgsfredagsmys det ......
vinet får vänta .
 Sen vi fick okej på  brandbesiktigningen förra veckan .....
är det inte bara fredags att elda utan snarare nästanvarjekvällsmys :-)

Det gäller att ta igen alla de år vi inte kunnat tända en riktig brasa......
eller två .






Maten och de vikta servetterna är från förra helgen med ,
det som blev över från Namngivelsen .
har man trettiofyra gäster gäller det att göra det smidigt  .....
rostbiff , skinka , olika sorters korv , pastasallad ,
potatissallad , brie , tre kalla såser 
olika melonsorter, frukt  och och baguetter stod på menyn.


Ha en go helg 
oavsett om ni är lediga eller som Moi 
tillbringar den på jobbet .

Kram B



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin