söndag 15 februari 2015

Fortsättning på gårdagen ......


Hej hopp !

Här kommer ännu ett rött hjärtligt inlägg  ,  
firandet fortsätter framåt kvällen .......
Tjugonio år lär med all största sannolikhet firas romantiskt med 
obligatoriska söndagsnöjet är jag rädd  .
B I N G O L O T T O .
 15 februari är inte bara tjugonioårsdagen 
utan även vår förlovningsdag .
Fira allt som går att fira ni vet :-)

Kanske inte med Bingolotto men så får det väl bli .
Kan tänka mig att jag är rätt trött efter helgen .

Att troget hoppas på storvinsten måste man ju göra  ,
men som vanligt lär nog svordomarna hagla genom rummet precis som 
de där förbaskade lotterna  :-)
Men vem vet om inte turen är med oss just i kväll och det blir 
tja ......en ny lott  i a f .

Men först de där nätta lilla tiotimmarspasset på jobbet ,
det där som tack och lov bara säger swisch ......
sen blir det som sagt firafirafira igen.
Nåt litet  borde han väl kunna åstadkomma under dagen .
Hur han ska kunna toppa gårdagen är verkligen en gåta 
Tänk vilken fixare till man jag har 
och vad han hade ordnat och grejat ;-)



Han dukade  i a f, 
ja det var väl typ det han gjorde  :-)
Man får vara glad för det lilla .

Räkbakelserna hade J A G  beställt av jobbarkompisens man 
som har catering , hjärtpralinerna hemlevererades till dörren 
eller rättare sagt ända in i köket av PRINSESSAN,
de rosa bubblorna fick han av MOI och den andra flaskan hittade
han i kylen i källaren .
Vad hans son och svärson hade fixat ska vi inte tala om 
men om man säger som så liiiiiiite har han att leva upp till nästa år .

Fast där är jag så himla glad för Prinsessornas skull
att de blir uppvaktade kungligt , bara det är gott nog  :-)


Å visst blev  Moi uppvaktad kungligt igår hon med......
b l a med nya torkarblad till bilen .
Tack så mycket !
Ja ni hör ju kärlek på hög nivå :-)
Vad han fick ?
Skumpaglas från Ittala , rosa bubblor och host host ett helt gäng med Ernstinredning.
Precis som vanligt ger vi bort det vi själva vill ha ,
brukar bli bäst så och alla är nöjda och glada .

Nä skämtåsido......
Den riktiga tjugonioårspresenten kommer ju nästa vecka .
Blingbling och något jag kommer att ha med mig varje dag .
Ni har säkert redan listat ut det , om inte ska ni få se nästa helg .

Dukningen hade han i a f lyckats med ,
 hans fådda grå Mateus (det rosa däremot är faktiskt mitt )
och hjärtskumpaglas 
allt matchat med några röda hjärtskålar .




Skål för oss.


En  himla mysig kväll och vi var båda sååååååå nöjda med presenterna ,
 kanske host host mest för vad den andre fick hihi .
Hans Ernstprylar ska ni få se när jag kan fota i dagsljus ,
mina torkarblad slipper ni däremot att spana in :-) 




Även på jobbet firades det .
Denna synen möttes jag av när jag kom in på kontoret igår ,
doftade som en hel blomsterbutik trots att det " bara " var tjugo stycken .
Snacka om att förgylla dagen  .
Varsin ros till oss som hade äran att jobba på
Alla hjärtans dag . 



 Ha en fin söndag och tack för titten .

Kram B






1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej Bittan! Vilken arbetsgivare IKEA är som ger alla som jobbar varsin ros!

Kram / Maria

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin