måndag 16 februari 2015

Ekonomi måndag , dejt med Ernst och dagsljus


Ny vecka ....... och ledig måndag .
Idag är det extra skönt efter helgens jobb och alla firaraktiviteter.
Eller ledig och ledig kan väl diskuteras,
mer inga tider att passa  :-)
Här blir det till att jobba hemma med fastighetsbolagsbokföring och 
se till att göra den där kollen över privatekonomin  .

Fonder,  aktier , försäkringar och pension  .
Brukar göra det lite då och då, nu var det alldeles för länge sen .
Det är ju så himla smidigt att ta tag i nu när man faktiskt kan göra allt själv hemma ,
gäller bara A T T  ta tag i det och se till att G Ö R A det med .

Kan tänka mig att många är likadana .
Hur är du ?
Jag har för det mesta rätt bra koll ,
men nu har fått för mig en grej som jag behöver hjälp med ......
eller rättare sagt råd.
Så idag tänkte jag ta hjälp av han den där internationelle ekonomen i familjen,  
alias Prinsen ska få jobba lite idag han med .

Vilken himla tur att han är pappaledig och
 " alltid tillgänglig " för mamman  :-)
WinWin både Småprinsgos och aktieråd .

Måste bara hinna med lite hemmafix först , 
insåg att jag mer eller mindre inte varit hemma alls 
sen förra måndagen , 
i a f inte i dagsljus !!!

Vad gör du denna måndag ? 



Hemmafixet skulle b l a resulterat i en minivårmakeover tänkte jag  .
Att byta kuddarna , fårskinn och plädar.......
lite bye bye vinter och hey vår .

Näääää , det får allt vara precis som det är ett tag till.
Här känns det inte alls vårligt ute 
vi har grått, kallt och en massa snö kvar 
så då väntar vi lite med vårmakeovern inne med .
Däremot ska det få bli omflyttning och ut placering av Darlingens 
Ernstpresenter, de där han jublade högt över  ;-)
  

Ser ni vad rosorna står i förresten ?
Jajjemännn , vasen med stort V ,
det var den jag piggade upp mig med 
när jag dumt nog hade putsat fönster förra veckan .

 En klassisk Alvar Aalto i färgen laxrosa . 
Ville ha något annat än den vanliga i klarglas ,
 salmon pink som färgen heter passade perfekt till
ljuslyktorna från Paradis på Öland .



Valde mellan laxrosa och nyheten ökensand ,
kolla den andra   här .
Är sååååååå nöjd med valet.


Ha en riktigt finfin start på veckan .
Dax att köra igång med siffrorna och en dejt med Ernst :-)

Kram B


5 kommentarer:

The Place To Be sa...

Härligt med ledig måndag!!!
Jo den där ekonomin är bra att ha koll på! Bra att ta sig en titt då och då!

Fina bilder som vanligt!
Kram Malin

Anonym sa...

Sitter här med blocket i knät och kollar på bra räntekonto. Vad kul om någon äntligen skulle skriva om ekonomi . Har du några bra tips tar jag tacksamt emot dem. H. Eva

Bittan sa...

Tack !
Ledig och ledig kan väl diskuteras .....fick hem en sjuk man redan på fm så dagen har mest gått åt till att serva honom :-)
Har i a f hunnit fixa till det jag ville, sålt aktier och öppnat nya fonder .
Kram B

Bittan sa...

Näää så duktig är jag inte att jag vågar mig på att skriva om det ......än , har alltid mest kört på magkänsla men
idag fick jag lite experthjälp och har lärt mig både vad jag egentligen ska kolla efter och en himla massa nya ord :-) . Men vem vet tipset eller gör inte såhär kanske kommer till sommaren när det borde visa sig om jag satsat rätt eller fel . Kram B

ullie sa...

Detsamma om veckan till dej . Tur man har en prins att ta till hjälp =) har möblerat om i min prins rum i dag o så mycket hjälp av honom fick ja nog inte hi hi
Jätte snygg är vasen verkligen
stor kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin