söndag 18 maj 2014

En bra årgång .....Skogssäter - 15



Hej hopp ! 


Undrar hur lång tid det tar 
innan vi kan smutta på vårt egna vin ?

Om vinrankan ska fortsätta att växa som den hittills gjort 
på bara en månad blir det nog en bra årgång Skogssäter  -15 :-)))
Å denna ska jag banne mig få att överleva ,
det blir nog till att fortsätta ha den inne på glasverandan 
och ev plantera om i större korg om det behövs .
Nån som har erfarenhet av hur man får vinrankor att överleva  ?
Jag har lyckats ta död på tre ute
trots att de ska vara härdiga typ i Sibirien  .

Fotade innan vi åkte och 
idag är den redan i det närmaste dubbelt så hög .



Vinrankan fick när jag fyllde år tillsammans med
en massa godsaker av bästaste vännerna .
En jättekorg fylld med  gottigottgott  .........
vin , ostar , oljor ,
porslin, choklad , kex , snacks , pasta ,praliner och en hel del massa annat .
Sån där himla rolig present att få :-)))


Byggprojekt i trädgården som Darlingen hade startat 
när jag jobbade idag  , ringen 
och det som följde med den kommer i veckan  ,
I promise .
Det var inte inspirerande att fotat alls i regnet när jag kom hem. 

Nåt annat däremot som är fullt av inspiration är Fabriken  .
Mitt söndagsbildsbidrag dit  får bli vinrankan  .
Kika in här om ni vill se alla andra.

Ha en finfin start på veckan .

Kram Bittan



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin