söndag 18 maj 2014

Lyxig lördag åsså lite shopping




Hej å god söndag !

Hoppas ni haft en finfin helg i sommarvärmen.

Min lååååånga jobblördag swichade förbi så snabbt att jag
knappt hann se ut genom kontorsfönstret på det fina vädret. 
Som vanligt på helgerna är det mer än F U L L T ös från start ,
mycket nödvändigt som bara måste vara klart under den första timmen .

 Det där med att börja jobba en lördag efter två veckors ledighet är
kanske inte det smartaste man kan hitta på,
speciellt inte efter en resa västerut som alla ville höra om  :-)))
Å bara att beta av de där femtioelva mailen , 
såna FYI som ploppar in trots semesterhänvisning tar sin lilla tid .
 Ett gäng som nästan blinkar det här borde du läst igår 
ögnades snabbt igenom , resten fick faktiskt vänta tills efter lunch  .

Lunchen ja , den intogs så klart ute på den stekheta uteplatsen ,
 Det gäller att ta alla tillfällen och tanka sol ,
så lite sommar fick Bittan allt ändå njuta av 
trots nästan tio timmar inomhus .

När de där timmarna hade swischat förbi i turbofart 
väntade en riktigt lyxlyxig kväll .

Gissa om det var skönt att efter den 
välkommentillverkligheteneftersemestern 
fortfarande med Kalifornisk tid i kroppen 
få ta raka vägen till Prinsessan med Prins och 
bara att sätta sig vid dukat bord för att bli bjuden på middag  :-)))

Lyxigt värre one.

Å Darlingen hade till min stora lycka åkt de där sexton milen och hämtat ringen .
När vi kom hem blev jag därför högtidligt " omgift " igen.
Den är sååååååå fin å han är bara bäst  :-))))
 Med den ingick en grej till som 
 jag måste ta tag i under morgondagen !
Ni ska få se .

Det var dagens lyxigt värre two .






Lite mer shopping från Staterna .......
Ingen resa utan en eller ooooopd det kanske blev en plus en 
ny väska till samlingen .
En lite större brun bra å ha modell och en klassisk svart .
För min del spelar märket ingen som helst roll ,
bara det står Bittan Guess  på den :-)))
Gillar GUESS och har gjort så i många år ,
  Om det hänger en och annan med tillbehör att byta med i WIC: en ?
Jodå .

 Lite annat blev det där med , 
 b l a två blusar , ett linne , ett par skor , 
en top , en sjal och ett armband och för säkerhets skull en väska till  
i den gigantiska butiken .
Har nog aldrig sett en så stor Guessbutik  . 
Varje gång vi är på resande fot besöks M I N S T  en 
så " några stycken " har betats av vlärden över   .

Stor butik och dessutom Morsdagserbjudande 
köp en vara få nästa för halva priset 
 då var det liksom bäst att passa på .
Kan nästan tro att det var min ide att USA inte har Mors dag 
samtidigt som Sverige .
Sånt gillas, då blir det ju till att fira dagen två gånger  :-)))

Den blåa klänningen ovan kommer från Old Navy ,.
En kedja i typ HM stuk , här fanns en massa fint 
som dessutom kostade gratis :-)))


Nämen har man sett något högst ovanligt ,
väldigt långt ifrån Bittans normala färgskala   . 
Hon som i vanliga fall föredrar natur , brunt ,vitt , grönt , svart och jeans .
Lite färg till sommaren !
Linne Guess , shorts och top från Ralph Lauren
åsså några matchande essie i bubbelgumsfärger .

Summer 2014 javisst  ....... däremot kanske inte direkt beach 2014 .

Efter en lång sjukskrivning med fem månaders mer eller mindre
stillasittande soffhäng innan axeloperationen 
och som grädde på det moset en USA resa
 med not så nyttig mat känns beach 2014 som sagt sådär .

Men so what , det kunde vara värre än 
några kilo för mycket å färgglad kan man väl vara 
i vassen eller hemma på pooldäcket med :-)))




Ha en fortsatt riktigt skön helg .
Ses imorgon då ska ni få höra det senaste
O C H såklart se ringen om jag hunnit fota .


Kram Bittan



1 kommentar:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Vilka härliga färger! Jag brukar oftast välja neutrala färger men "tvingar" ibland på mig kläder med färg och när jag gör det så blir jag så nöjd. Knasig man kan vara ;)
Ha en fortsatt skön kväll

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin