torsdag 17 oktober 2013

Lurvig lampa och att I N T E själv behöva utan bara för att låna ut

 
 
God förmiddag !
 
Hoppas allt är bra med er !
Här rullar det på med aktiviter......
igår var jag först hos X -svärmor på fika ,
det är alltid lika kul att träffas och  ja tänka sig att vi håller kontakten efter över 28 år ,
direkt efter det blev det långt möte på jobbet med gofika som kollegan hade bakat ,
glömde helt bort att fota på båda ställen !
Idag har jag haft telefontid med sjukgymnasten för utvärdering av elen ,
alldeles strax kommer min chef hit på lunchdate och sen ska jag iväg
till stan och ha mamma /dotter eftermiddag med Prinsessan .
Det gäller att aktivera sig och elen är betydligt smidigare att
ha med sig än is som ständigt smälter :-)))
 Å första gången på jag vet inte hur länge , totalt tappat räkningen men
säkert ett halvår har jag fått sova en H E L  natt
2400-0800  .......åtta hela timmar , oj vad det gör stor skillnad på hur man känner sig :-)))
Jag som är van vid max två i stöten ,
Darlingen jobbade kväll så jag väntade in honom
och idag blev det som sagt sovmorgon tillsammans.
Vad hittar ni på  ?
 
 
Nu när det går mot mörkare tider går det åt mer ljus och belysning.
Hittade en lurvig höstskärm till tunga  glasfoten som hängt med sen jag bodde hemma ,
 ska nog kolla efter något mer i lampväg , något roligare att ha istället för
fönsterbelysningen i burspråket  .
Letade faktiskt fram läsglasögonen idag då det kanske inte bara är  ljuset som
är för dåligt , men det skulle jag A L D R I G erkänna :-)))
Vanliga brillor på långt håll är helt ok men
L Ä S G L A S Ö G O N känns big nono .
De ligger nu  framme ifall host host
nån av mina "gamla "väninnor eller Darlingen skulle vilja låna   :-)))
 
Må så gott tills vi ses igen,
då ska ni få se nåt helt annat .
 
Kram Bittan
 
 
 

2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Låter härligt att du fått sova .Ja sömnen betyder mera än vad man tror!Härligt med mor och dotter tid.Ha en skön to sdag fina du .Kramar Rita

Elzie sa...

Vad skönt med en hel natts sömn. Det gör stor skillnad det.
Och du är aktiv som vanligt. Inte klokt vad du hinner med på en dag. Här hinns inte ens det med som jag hade planerat och det var ändå inte mycket, haha.
Hoppas du fick en fin dag.
Kram Elzie

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin