tisdag 13 augusti 2013

En i månaden .....uppdatering några timmar senare


Måste bara berätta om mitt senaste pyssel .
Alltid kommer man på nåt nytt ..... 
eller rättare sagt det ska till 
lite ofrivillig " ledig " tid till att fundera ut nya projekt .
Vi har ju rest enkel genom åren ,
närmare bestämt så har vi satt ner fötterna i trettiosju av världens länder . 
Många foton och minnen har det blivit och sen jag började blogga 
finns de årens resor dokumenterade här.
Stoooora tunga scrapalbum och vanliga med för den delen ligger i 
den gamla kistan och samlar damm , det blir tyvärr inte så ofta de plockas fram . 



En fotobok däremot tar ju mindre plats och blir mer lättillgängligt . 
Har gjort några försök från olika fotofirmor genom åren med blandat resultat ,
senaste från vår 25 åriga bröllopsresa till Grekland i maj . 
Idag tog jag mig äntligen mig tid till att sätta mig in hur det funkar
 att göra en direkt i I -photo på Macen .
Å som vanligt när man har något på nära håll undrar jag
 varför jag inte testat innan. 
Det var hur smidigt som helst jämfört med fotofirmornas.

Nu har jag skapat mig en mall som står i min digitala bokhylla ,
tänk va fint att kunna göra alla likadana .....en från varje resa :))) 

Tänkte börja bakifrån ..... eftersom Grekland redan finns i bokform
 gör jag inte om den utan börjar med Istanbul där vi var i januari i år .
Om jag lyckas få till en i månaden eller en varannan månad 
ska ni se att både min digitala bokhylla och vardagsrummet är fullt med böcker 
om en sisådär fem sex år 
Har man inte jobb så skaffar man sig :)))

Uppdate : 

Det var så kul att Istanbul blev klar och beställd med ... 


...... och ett gäng till förberedda .
Det är dyrt att vara soffliggandes :)))





Kram Bittan

1 kommentar:

Ninnis sa...

Hej vännen !
Läser ikapp och ser att du varit krasslig....skönt att det går åt rätt håll. Snygga skor som vanligt...tyckte att jag såg mig själv i badbruden.....=)
Fotobok låter väl kul...kör hårt...!!!
Ta nu hand om dig....<3

Kram Ninni

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin