måndag 8 april 2013

Grillpremiär ,bravader och en S T O R dag :-)))




Hej måndag o ny vecka  !

Jodå visst blev det grillpremiär på Skogssäter igår ,
Behövdes ingen övertalning alls , utan han gjorde det alldeles självmant.
Den stora murade gillen fick vänta och det fuskades med elgrillen,
men det luktade och smakade precis lika gott.



Jensens spareribs och en Morberg rose sådär på söndagskvällen.
Flaskan enbart för dukninens skull .
i glasen serverades en Chillout på bag istället .
Fusk där med :-)))








Dagen tillbringade vi i bilen med diverse stopp.
Vi började med att åka till stan för att göra tre saker  ,
märk väl T R E  saker ,vilka två av dem dessutom hängde ihop 
( de manliga )


Sak E T T  (det kvinnliga ) var att köpa en parasollfot till Baliparasollet .
Inga som helst problem .
Jag planerad och shoppade , ett stort tungt fint i svart gjutjärn.
Check  !

Sak  T V Å  var att kolla till vår hyresfastighet och där i garaget står
sommarbilen som batteriet skulle laddas på vilket var sak T R E.
 Batteriladaren hämtades på vägen hos Prinsessan med Prins där den var utlånad.
Check !
Sak T V Å  var också snabbt avklarat eftersom jag A L L T I D har med mig huvudnyckeln .
Check !
Sak T R E  som enligt Darlingen var det allra vikigaste
och egentligen hela syftet med dagens tripp.....




.....ou ou probläääm direkt .
Nån "idiot" läs nån av våra betalande garagehyresgäster  
( not  )
hade slagit igen huven och
låst vår bil av alla tio elva stycken.....ja eller hur ???!!!
Låser gör man med ett knapptryck på ....
ja just det ja , nyckel som någon inte hade med sig.
In i garaget kom vi ju med min huvudnyckel men sen var det stopp.

Jag  hade glömt att påminna Darlingen att
ta med bilnycklarna  !
Vilket resulterade i att det bara var att åka hem , hämta nycklar 
och in till stan igen.
 Nya lampor och två lådor penseer inhandlade :-)))
check på det .

Så kan man också tillbringa en ledig söndag ....
fram och tillbaka till stan med shoppingstopp lite här och där och
en fika hos Lillprinsen på vägen.


På tal om LillPrinsen ja.
Idag är det en stor dag,  
idag ska jag få äran att hämta lilla ♥  för första gången .
Både Prinsen och Prinsessan hade sin mormor ,
 min älskade ängla mamma, 
som tog hand om dem när de var små och
nu har jag fått förmånen att göra samma sak.
På mina lediga måndagseftermiddagar ska jag hämta honom tidigt så
han slipper långa dagar på förskolan .

Ha de bäst och glöm inte att
Carpe Diem .
Kram Bittan
  

7 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

God morgon! Underbart! vi har inte grillat än. var köper man jensens ribs!? Jag minns alla gånger mina flickor lekte med din och det var din mamma som var inne hos Er Så mysig! Jag saknar min mamma varje dag men försöker tänka att mina små som inte har en mormor son hämtar dem har äldre syskon (som de avgudar) som gör det.
Ha en bra vecka! Kram / Maria

Cicci H sa...

Hej där! Gött ni verkar haft det. har ju haft några dagar här att se tillbaka på. vilken härlig trädgård ni har! Själv ligger jag här blek och svag i kräksjukans efterdyningar... Jag har lyckats undvika den i mitt liv, fram till nu alltså.Men till på fredag måste jag vara på benen igen, för då blir det resa till Köpenhamn med tjejkompisar. Håll tummarna för mig.

hemma hos lilla mej sa...

Låter som en härlig söndag trots allt .Härliga bilder.Ååå vad skoj att hämta lillprinsen.Ha en skön start på nya veckan fina du .Kramar Rita ♥

Älskade pion sa...

Det är tur att gubben har dig mä...så det kan sättas lite sprätt på pengarna.;))))Kram Ulrika

Home2tiny sa...

Gaahh så gott med grillat. Än har vi inte plockat fram grillen, hade hoppats på helgen som gick men nope, förhoppningsvis blir det till denna helgen. När våra killar var små fick vi mycket hjälp av far o morföräldrar, det var guld värt för oss o de tyckte det var sååå mysigt att få vara med de små. Kramisar Tina

Arja sa...

Halloj Vännen!
Händelserik söndag med andra ord ;O)
Så mysigt att hämta på förskolan, och sedan bara götta sig med lill prinsen.
Tänk vilka härliga måndagar att minnas med sin bästaste farmor ♥
Kram kram Arja

ullie sa...

Tjingeling!

Var har du köpt dina Jensens spareribs ? I vanlig affär ? MMm vill oxå grilla snart måste verkligen ha premiär.

Så härligt och hoppas att du njuter av att vara farmor idag så

stor kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin