söndag 7 april 2013

Att fortsätta ......


 
Hej !
 
Fortsätter på gårdagens tema .......
S O M M A R .
Jag älskar att botanisera bland gamla sommarpics och det var visst uppskattat både här och där .
Tack tack , vad ni är snälla ♥
Om jag var och varannan dag gör hoppomlivetinlägg här
 och längtar tillräckligt mycket
så ska ni se att vi snart har om inte full sommar så åtminstone lite vår.  
 
 
Två plus på norrsidan , femton på altanen och sol .........
idag får det nog banne mig bli grillat , ett glas rose. 
och godaste tillbehöret färsk sparris , knaperstekt bacon och
riven parmesan .
Japp så får det bli ......bäst att starta operation övertalning direkt
på han som ska stå vid grillen framåt kvällen .
Har ni grillat än ....eller är ni såna där som grillar året runt ?
 
 
 
Baliparasollet och årets första sommarköp ,en ny utematta ,
har fått se dagsljus .....
de kom upp till glasverandan igår ,ett steg närmare ute där de snart ska få bo.
Å mina båda olivträd mår som synes utomordentligt bra .
Skrev ju ett inlägg om dem vid jul nån gång om hur fel J A G enligt alla experter
skötte och övervintrade dem.
Haha så fel N I  hade .
Mina har inte tappat många blad , de är gröna och har  t o m vuxit  trots
övervattning och helt fel temperatur.
Jaja jag vet ....sen ska de bara överleva flytten ut med så
jag kanske inte ska ropa hej och göra långnäsa riktigt än :-)))
 
 
 
 

Nu mot La Stada och köpa parasollfot ,
det gick liksom inte riktigt att få tag på det i julas då jag fick hem
det beställda parasollet.
En uppväckning av sommarbilen , en fastighetsinspektion
och LillPrinsgos står också på dagens todo .
Sen hem å grilla :-)))
 
Dagens sista sommarfeelingspics är från
inredningsreportaget vi var med i förra sommaren ,
eller rättare sagt utredningsreportage då det var från trädgården,
Samma bilder i två olika tidningar, två år i rad ,
 åtta sidor med bilder och reportage i denna tidning
där det vinklades som att vi bor på landet  :-)))
Tänk vad man kan få till det.
 
 
 
 
 
Ha det så bra tills vi ses igen
och med risk för att vara tjatig......
Tackelitack för alla fina kommentarer och hälsningar .
Välkomna ni nya läsare och följare ........
å vilken himla tur att google translate finns då b l a
hade lyckats hitta hit via 
och kommenterat på Portugisiska.
Nästan som när man hade utländska brevkompisar för läääänge sen :-))).
 
Kram Kram Bittan
 
 

4 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Jag är litet ledsen över att jag inte har haft tid att kommentera på en stund. Du visar så mycket feelgood med sommarbilder och jag kan berätta att dessa bilder har inspirerat mig massor! Snyggt parasoll! Har sett skymten av det där i nån blogg och gillat.
Ha en fortsatt skön söndag och Dream on! ♥

Mirre Syr sa...

Wow, vilka underbara bilder! De får mig att längta ÄNNU mer efter sommaren!

Petra / Popetotrora sa...

Åååhh...! Färsk sparris! Så ljuvligt, ljuvligt gott!

Ninnis sa...

Tack för glimten av sommar...nu orkar man med allt en stund till...=)
Vi har haft grillpremiär i helgen...alltid lika gott...!!

Kram Ninni

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin