lördag 9 mars 2013

Vårkänsla , NOT med bautastort N och lite tack på det ♥

Vet inte vad som hänt ....... men visst är blått flott .
Blåa blommor och i inredningen har knappt funnits i Skogssäters världshistoria
Eller jo i tidernas begynnelse hade vi blått i köket och i Prinsens rum när han var riktigt liten .
Köpte årets första penseer igår .  Minus två ute så de får stå inne och skapa vårkänsla så länge.
 
 
 
Hej  hej !
 
You made may day ♥
Måste faktiskt börja med att tacka för all respons på gårdagens inlägg .....
Tänk att man kan få så mycket positivt tillbaka på några
nerskrivna tankar av lilla Moi.
Inte bara här förresten ,utan det mest förvånande var att jag
faktiskt fick flera värmande utlåtande  alldeles livs levande oxå .
Från oväntade bloggläsare !
B l a en som gladde mer än mest .... öga mot öga från en av alla A jag känner,
ingen av mina närmaste A:n utan från en helt oväntad A
som faktiskt gav ett exempel på när hon hade tagit mig på orden
I N N A N jag skrev inlägget och ville tacka  :-)))
 
 
Vad som däremot inte var lika "klokt" igår var det jag gjorde
på vägen hem. 
Glad i hågen efter att ha blivit "utsläppt " redan strax efter fyra
åkte jag och handlade mat ...... utan lista,
en fredag på en stormarknad som jag sällan handlar på dessutom .
Bra tänkt där !
N O T med extra bautastort N.
 

 
Ja ni hajjar ju resten ......... kom inte alls hem med det jag skulle ,
däremot med en hel del annat b l a  sex små plastlådor med
godsaker från delikatessen till fredagsmiddagen och årets första penseer.  
Sen lyckades jag givetvis få avstämning på självscanningen .
Men det gick bra , jag brukar aldrig "stjäla " när jag handlar ensam  :-)))
Värre är det de få gångerna om året då Darlingen är med.
 
-Har du scannat den ?
-Jaaaaa..... det tror jag , eller förresten kanske inte !?
-Var är vagnen ????
-Där ! Nähä det var visst inte den  !!!
 
Därför handlar vi oftast var och en för sig det blir mest rätt då
och självscannar det skulle han aldrigfå för sig att göra utan mig .
Han gillar att lassa upp allt på bandet och sen packa det huller om buller i kassarna !!!
 
Penseerna fick bo inne  ,
men först hann de få en snabb fotoutflykt ute i minus två grader.
De flämtade och skrek att de ville in så nu står de i köksfönstret och
skapar vårkänsla där istället .
 
 
Att handla på Citygross en fredagseftermiddag rekommenderar jag som sagt I N T E,
däremot deras delikatessdisk.
Mumma !!!!
Köpte både gamla beprövade klassiker som halloumisallad
och testade lite nytt
b la  färska rödbetor med pinjenötter och fetaost och
en potatissallad med citron .
Till det blev det en röd Italienare från Darlingens vinklubb,
jordgubbar , charkuterier , kex , ostar , oliver , två olika såser från delikatessen
  och lite plock......
så var fredagskvällens middag fixad.
 
Inspirerad av min plötsliga färglängtan dukades det i blått, grönt och  turkost.
 
 
 

 

 
Ha en mysig helg .
Här blev det varken hotellövernattning eller utflykt
utan hemmamys med Mello och planering inför nästa helg istället.
Såååååå skönt att bara vara.
♥♥♥
 
 
 
Kram Bittan
 


2 kommentarer:

MINA TVÅ HEM sa...

Det ser så mysigt ut vid ert bord.
Trevlig kväll!
Kram, monica från MINA TVÅ HEM

Elzie sa...

Såg riktigt mumsigt ut. Hoppas ni har/haft en trevlig lördagkväll.
Kram Elzie

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin