fredag 8 mars 2013

Good enough å att få till en förändring

En dagens Bittan i vårig Hunkydory tröja , Pulz jeans och samma favvosmycken
som jag A L L T I D  bär .....
vigselringar,tjugoårigabröllopsdagspresenten ...
en ring med texten
this ring is round and has no end and so is my love for you too,
 kort halsband med älskad mamma och ett bärnstens B,
 långt Good Enough-halsband  och stjärnringar från Edbladhs,
klocka DKNY,kronring och pärlarmband med
hjärt och våra initial -berlocker från Tomas Sabo
och Pandoraarmband där varje berlock också har en speciell betydelse.
♥♥♥
Hej vänner och fredag !
 
Har tänkt på en sak som bör sättas ord på
efter ett antal händelser i " livet " de senaste dagarna.
Om inte annat så för att påminna mig själv om  
GOOD ENOUGH. 
Ibland undrar jag om jag inte skulle blivit psykolog eller häxa istället för
administratör :-))) 
Har ju skrivit några såna här liknande inlägg tidigare ,
 å nu är det absolut dags igen för en påminnelse .
Så lets go vänner kommer det ett lite mer tänkande inlägg
denna härliga soliga vårfredag.
 
Ni som inte gillar det får
väl helt enkelt kolla bilderna eller återkomma .
 
 
 
 
GOOD ENOUGH .....
 
Börjar så smått inse att jag blir nog åtminstone lite " klokare " med åren ,
 accepterar vissa saker utan att blinka som jag hade ältat "förr " .
ÄVEN det där med att jag faktiskt inte är tjugofem längre.
 
Om inte annat så blir jag ständigt påmind om att
jag i så fall snart har ett barn som är ett år äldre än mig och en som
är ett år yngre , å det är ju inte riktigt möjligt :-)))
 
 
Å det där med att vara Farmor till världens underverk låter ju också rätt GAMMALT .....
fast det gör ju absolut inget eftersom jag  VET är en UNG sån.
Det bankar jag in i skallen på alla som VILL
och alla som INTE VILL höra det med för den delen.
Att jag är Farmor till världens underverk alltså,
 inte att jag är en UNG sån,
det ser ju alla ändå......eller  :-)))
Än har jag ju "några år kvar till jag fyller jämt så det är lugnt.
 
 ♥♥♥
 
 
 
Men vad jag ville komma fram till är det där med att
inte bry sig om vad andra tycker ,vara nöjd med sig själv och sitt liv
om inte så är det faktiskt upp till var och en att ändra på det.
 
Att lära sig att sluta älta och gnälla och vara glad och tacksam för det
man har och inte "galen" efter det man inte har.
 
Det där med att försöka ändra på andra är bara att fetglömma ,
det gäller återigen att ändra sitt eget tänkande .
 
Visst är det så lätt att hålla med och spä på ytterligare i gnäll
som man inte kan påverka eller ännu värre i det som man faktiskt kan påverka.
Nu syftar jag inte bara i livet utan minst lika mycket i arbetslivet .
 
 
♥Är vardagen tråkig - men se då för fasen själv till att hitta på något kul
 
♥Väger du för mycket - antingen sätt igång och gör något åt det
 eller acceptera helt enkelt att så här att så här ser jag ut, jag är frisk !!!
 
♥Vantrivs du på jobbet - var glad att du faktiskt har ett jobb att gå till
 eller sök något annat, pausa med en utbildning , ändra livsstil och gå ner några timmar i tjänst ,
gör nåt själv , lite kan göra underverk.
 
♥Är du missnöjd med mannen -  peka tillbaka på dej själv, vad ställer jag för krav, vad gör jag tillbaka
hjälper det ändå inte det så BYT ut honom, varför kasta bort ett helt
liv på "fel" person.
 
Vet att vissa saker är lättare sagt än gjort men kan man bara förändra något  
så är det lilla bättre än inget.
 
Men framför allt var nöjd med dej själv !
 
♥♥♥
Acceptera  att du är
GOOD ENOUGH
 precis som det står på mitt halsband  :-))) 
 
Lite osammanhängande text men ni hajjar den röda tråden va ?!
 
GOOD ENOUGH
 
Over and out .
 
Kram Bittan
som accepterat att hon är GOOD ENOUGH
och nöjd med livet även om hon väger på tok för mycket !!!!!


9 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla härligt inlägg !!!Snygg outfit och härliga smycken ,Så klart jag är Good enough.Ha nu en härlig fredag underbara du .Kramar Rita ♥

Efter behag sa...

Hejsan
Bra tänkvärda ord. Ska tänka så idag....idag är en bra dag.

Kraaaam från en som har bokat en liten tripp till Barcelona........goda råd mottages tacksamt. Ann-Louise

Efter behag sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fotograferande Maria sa...

hej Bittan!

Så BRA skrivet!! Gnäll finns det gott om,,, men det är inte konstruktivt! och dina punkter (hjärtan) skulle jag vilja kopiera så bra är de :)

Jag blir så inpirerad när jag kikar in här. I morgon ska jag på Habo scrappen och har tänkt pyssla i 12 timmar :)

Trevlig helg!
kram / Maria

http://mariasdagbok.blogspot.se/

Änglarna finns sa...

Ett så sant inlägg!!
Om man inte trivs med tillvaron..oavsett vad det är..så gäller det ju att göra någonting åt det!
För som sagt det är bara du själv, som kan förändra ditt liv och leverne!!
Önskar dej en fortsatt härlig dag!!
Kram Annika

Anonym sa...

Ηі there! Τhis post сοuldn't be written much better! Reading through this article reminds me of my previous roommate! He continually kept talking about this. I am going to forward this information to him. Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!

Here is my web-site oziosi.org

Meta sa...

Vad bra du skriver blir så glad när någon sätter ord på det jag tänker så ofta men inte orkar komma längre med än till tanken.Hoppas många läser dina ord.
Inte bara läser utan också funderar över och gör nåt åt.
Ha en underbar helg
Kram Meta

Lyckoslanten sa...

Bra skrivet och den där tröjan skulle passa mig utmärkt! ♥

Ninnis sa...

Tack för peppen...du är en klok kvinna i sina bästa år och jag håller med dig i allt det gäller att inse att det aldrig är för sent att BÖRJA OM PÅ NYTT....=)

Kram bästa Bittan...<3

/Ninni

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin