söndag 3 mars 2013

Snart slut och världens överrakning......

Bricka från Vatikanen i Rom , ljuslyktor från Prinsessan med Prins ♥


Hej hej !

Hoppas allt är bra .
Snart är denna veckan slut med .....
en riktig blandvecka har det varit här på bloggen.
Har ni tänkt på det ?
Helt utan att planera eller ens reflektera över det förrän
just nu lyckades jag visst få med lite av det mesta som jag gillar .......
familjen , inredning, kläder , exotiska resor, upplevelser, utflykter, mat ,
pyssel, vänner kryddat med lite känslosam text ♥

Precis som i livet ...... en salig blandning :-)))
Å bara spontana inlägg om livet i synnerhet och vad jag tycker är kul i allmänhet.

Bloggen länkas ju både från inrednings- , trädgårds
och diverse andra ställen 
så ni som hamnar här från t e x trädgård undrar väl nu,
 men om  ni kikar  in framåt våren då har ni kommit mer rätt  :-)))

Take it or leave it .
Skulle önska en feelgoodblandbloggssajt
där passar jag jämt och inte bara ibland :-))) .



Porslin Mateus , guldmask från Venedig, svart mask från London

Idag blir det ingen blandning alls ....... bara inredning
åsså möjligen en släng av feelgood .
Tvärtemot gårdagens färgexplosion i köket kommer här 
matsalens svart vita vilken just nu även har fått en touch av guld .
Matsalen badar i ljus från alla håll
så till stuckaturerna och de svart vita möblerna behövs det ingen färgexplosion .

 Härifrån har vi dessutom två utgångar till Skogssäter garden ,
en till vår bröllopsveranda och en till pooldäcket.
Snart snart kommer de att stå öppna  :-))) 




Bordet som byter skepnad efter årstid

På tal om feelgood ja haha ......
Ni som följer mig på Instagram vet ju vilket mottagande jag fick igår kväll .

Feelgood på högsta nivå var det när jag kom hem från jobbet 
och överraskades av en fin dukning, tända ljus och en lördagskvällsmiddag
bestående av ugnsbakad falukorv med feta, purjo , ost och tomater, 
hemlagat potatismos och en flaska Bordeaux :-)))

Märk väl att detta var typ andra gången på tjugosju år
som Darlingen lagat mat spontant !!!
Å dessutom en rätt som varken innehöll spår av köttfärssås eller röde pölse. 
Han hävdade bestämt att han I N T E var sjuk
inte ens liiiiiite förkyld :-))) 

Här gör vi det var och en är bäst på ,
typ Darlingen bygger och jag lagar i stort sett
all mat så ni kan ju bara ana vilken bedrift och överraskning det var .
Jag får väl bygga till köket imorgon när jag är ledig för
att matcha hemlagat potatismos det gör man inte med vad som helst :-)))


Matsalsbord made by Darlingen






Det fick bli mitt bidrag till Fabriken denna Vasaloppssöndag. 
Vill ni se fler bilder,
kika in 
 Må så gott .

Kram Bittan


3 kommentarer:

Ninnis sa...

Överraskningar som är gjorda med hjärtat det är kärlek det...=)

Ha det bra !

Kram Ninni

hemma hos lilla mej sa...

Bara så underbart med härliga överraskningar som är gjorda med hjärtat.Ha en skön och härlig söndag fina du .Kramar Rita ♥

ullie sa...

Så skönt att helgen gick bra
älskar middagar som hjärtat gjort bara sådär man blir bara sååå glad.

underbar inredning va mysigt att ni har ljus från flera håll .
Hoppas att du får en bra start på veckan kram på dej

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin