lördag 2 mars 2013

Nån gång.......


Hej på er ! 

Hur har ni det denna första helgen i mars ?
Vårkänslor än ?
Ni vet ju vad jag tycker om mars efter gårdagens inlägg :-)))



Idag blir det kökspics som ni ser .
 Å vet ni va ......
nån gång ska jag banne mig bo i Frankrike eller Italien
och ha ett gigantiskt kök ala Leila .
Annars kanske det är hög tid att börja fundera på
utbyggnad av det befintliga på Skogssäter.
Tills dess är det bara att göra det bästa
av det yttepyttelilla kök vi har .
Det där med sterilt stilrent svartvitt går nu totaly bort bort .
 In med överdekorerat...... färg och more is more less is bore :-)

 Många olika lika varianter på hyllorna har passerat, 
just nu är det turkost, rosa , blått  och rött...




Har bytt ut det svartvita och silvriga ...........
Greengate , Leila , Ib Laursen  å färg  is da shit :-)))





Klockan sex i morse när jag klev upp kunde man nästan ana ljuset :-)))
Det och att komma ner och mötas av denna synen i köket 
 frambringar vårkänslor hos mig i a f .











Uppstigning klockan sex en lördag .......  ja hua !
Det blev en betydligt tidigare än vanligt denna jobblördag ,
eftersom jag dagen till ära har bytt kontor och arbetstider .

Idag ska jag istället sitta i receptionen vilket jag normalt sett
annars aldrig gör på helgerna ,
bara på vardagar ibland.

Eftersom det till råga på allt dessutom råkar vara månadsskifte
blir det till att släpa ner alla pärmar,
kuponger och underlag till både revision
O C H redovisning varvat med receptionsarbete.
Vilket betyder att dagen kommer att gå ännu fortare än vanligt ,
det är alldeles säkert .

Eftersom jag börjar tidigt slutar jag också tidigare .
Förhoppningsvis redan halv sex ,vilket är en väsentlig skillnad mot en vanlig lördag.
Det blir inte mycket tid över dessa jobbhelger annars,
 när man som jag inte brukar vara hemma förrän vid halv åtta.

På tal o sent ja ..... igår kväll blev med det senare med  ,
eftersom Darlingen var på ölbowling och Prinsessans Prins
på pokerkväll i stan så fick Moi agera taxi på hemvägen från jobbet.
Jag befarade det värsta i a f med Darlingen :-)))
Men kan ni tänka er , båda följde så snällt med hem när taxin anlände.
Jag var vis av lång erfarenhet beredd på att Darlingen skulle " strula ",
precis som han alltid brukar när han behöver åka hem "alldeles för tidigt".
Alternativet hade varit vanlig taxi en timme senare .
för sex hundra spänn.






Men han hade lyckats vinna hela bowlingen , inte bara över deras lag utan
över alla banor i hela hallen så han var nöjd och glad.
Prinsessans Prins tyckte också att det var helt ok tid att åka hem ,
hans poker hade nämligen strax innan jag kom
övergått till musikquiz med obestämda regler,
 vilket aldrig slutar väl :-))))






 Ha nu en riktigt lovely lördag å vem vet vi kanske syns snart igen ,
om inte annat så framåt kvällen då ska jag titta in till er.
Tack för kommentarerna och hälsningarna på
gårdagens inlägg och alla andra inlägg med såklart .

Å just det ja nu har ni blivit fler igen.
Välkomna ni nyingar, kul att ni hittat hit :-)))


kram Bittan


2 kommentarer:

Meta sa...

Visst är det bara så kul att få göra om rejält.
det ser fint ut tycker jag det röda Green Gate med skrift gillar jag
Ha en fin helg
Kram Meta

Anonym sa...

Huvudsaken är att du är nöjd och tycker att det är snyggt.

Susanne

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin