måndag 25 februari 2013

Ett middagstips och ljusfat


Hej !

Hoppas allt är bra med er i nya veckan.
Ja så swischade den lediga helgen förbi ,
vi avslutade den igår först hos
Prinsen med Prinsessa för att få helgens LillPrinsgos
och sen hos Prinsessan med Prins för att de behövde få
lite renoveringssupport.
Hos Lillprinsen fick vi smarrig fika , lek och gos .
Prinsessan och hennes Prins köpte ju ett färdigt fint renoverat hus men
det har varit och är vissa saker vill de göra eller göra om.
Hennes Prins hade börjat riva det enda badrummet som inte är nytt ,
ett  gammalt sunkigt bortglömt som inte använts utanför bastun .
Där bakom väggmattan dök det upp " finfint "
grönt, brunt och orange kakel !!!!
Hon själv hade målat väggar , trappan ner , dörrar och stolpar
och de höll på att byta handtag till alla de nymålade dörrarna i källaren.
Darlingen gav råd och tipsade ,
i gengäld fick jag som vanligt Applesupport , tips och svar på mina frågor.
Bra det där :-)))
Att helgen swischar förbi det skriver jag nog varje måndag ,
men håller ni inte med ?
Inte bara de lediga utan även var tredje när jag jobbar.




Börjar veckan med ett ovanligt otippat middagstips .
Enkelt , snabbfixat o gott precis som det ska vara.
Kanske inte fullt lika nyttigt men ibland måste man få synda .
Hamburgare med bröd , grillade potatisklyftor
och guaccemole.
Det käkade vi igår .
Mmmmmm.
 Till den " delikata " middagen serveras med fördel ett glas H2O
så känns det genast lite sundare .

 Blandat färgglatt vår /sommarporslin plockades fram ur skåpen.
Grön undertallrik Matteus , glas Ilva , liten turkos skål Istanbul,
servetter överblivna från LillPrinsens namngivelse,
underlägg Svenskt Tenn, 
hjärtskål Ullared och ni som var med här förra sommaren kommer nog
ihåg den ljusturkosa förrättstallriken :-)))
Eller egentligen är det visst ingen tallrik alls utan ett  ljusfat !!!!

" Ljusfat " som stod skyltat ihop med muggar , formar , stora tallrikar
m m i samma serie på Ecohallen.




För säkerhets skull köpte jag dem i tre färger.
Såg varningstexten
BÖR EJ ANVÄNDAS ATT ÄTA PÅ
när jag kom hem och hade diskat dem .
Nu har vi ätit på dem så många gånger och överlevt att
jag klassar dem som tallrikar :-)))




Ha nu en riktigt fin start på veckan
Här blir det strax utflykt med min A-L ,
vart får ni se en annan dag .
Kram Bittan


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin