söndag 24 februari 2013

En gårdagens vårfrossa och en felaktig länkning :-)))

 
 
 
Hej hej !
 
Hoppas allt är bra med er .
Här var vi uppe tidigt trots sen hemkomst i natt .
Darlingen är ute och klyver ved och jag host host sittter
med " bokföringen  " ,
eller så fort jag skrivit klart det här och kikat in till er
sitter jag med den :-)))
Tänkte vi skulle hitta på något kul framåt eftermiddagen ,
då går det inte att sova bort dagen .
 
 
♥♥♥
 Nu har Prinsen återinträtt som son ,
 Prinsessan blev aldrighotad med  avskrivning
 eftersom hon erbjöd sig att skjutsa dit  :-)))
 
Mitt fina inägg här igår resulterade i a f i en kommentar från honom,
Han läser bloggen men kommentera det väljer han annars
alltid att göra öga mot öga .
 
Eller vadå kommentar och kommentar förresten ......
en länk hit hade han "bemödat" sig att klicka fram :
Ja lite rolig är han allt, undrar vem han har fått
det i från  :-)))
 
La upp länken och bakgrunden till den  på F B och där fick jag kommentaren
att för barn så är preskribtionstiden livslång .
Tack då vet jag !
Wikipedia har väl haft felaktiga uppgifter förr  .
 
 
Å såklart kom vi allt både till och från urskogen igår via Moi vid ratten......
 även om det hade varit gott att få lite mer än smutta på
bubblet till snittarna, det vita vinet till laxcheescaken
och det röda till köttet och smördegsostbakelserna.
Whiskyn och Jaegern lite senare hade jag avstått ändå :-)))
En som vanligt trevlig kväll med god mat ,
men inte ett endaste ynka instafoto blev taget ,
glömde helt bort .
 


 
På dagen igår var bästa A- L och jag i stan en sväng
och frossade i blommor.
Inte bara dessa vita utan för ovanlighetsskull en hel del med färg.
Rosablå hortensior, krokus,rosa tulpaner , påskliljor, vårliljor ,
 blå pärlhyacinter och rosor i tre färger.
Nu känns det genast lite lättare att stå ut med bristen på vår ute.
För det är verkligen just vad det är .
Total brist !
 Minus sjutton var det här igår morse när Darlingen åkte till jobbet
 även om det blev lite varmare framåt förmiddagen
så var det bitande kallt när bästa Eoch jag gick vår
1 1/2 timmes munläderspromenad :-))).
Men det funkade att prata sig varm.
 
 
 
Det blev inte bara blommor inhandlat förresten .........
såg i nån reklam att Blomsterlandet hade fått in så fina doftljus,
oljor m m till helt ok pris .
Det blev två stycken med olika dofter  ,
denna Citrus Peel & Sage i plåtask och en helt annan .
Båda doftade fräscht och inte för starkt .
Det får bli mina bidrag till veckans söndagsbilder.
Vill ni ser fler kika in
 
Ha det bäst och tack för titten .
 
Kram Bittan

 


1 kommentar:

Heléne sa...

Så härligt fräscht du har det med vårblommor i fönstret. Jag gillar också vita blommor, skrattar för mig själv ibland då jag kommer hem från blomsterbutiken och ser vad jag köpt - bara vitt trots att jag nypt och doftat på allehanda färger.
Nu väntar strax hundpromenad i det trista vädret.
Önskar er en trevlig eftermiddag.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin