torsdag 15 november 2012

Stuckatur och att tillverka Prinsar........


Hej på er igen !
 
Idag har jag ledig hemmadag inför jobbhelg .
Min främsta sysselsättning fram tills nu har varit att måla lister,
måla lister , måla lister och måla en och annan stuckatur.
Sa jag att jag hade målat idag förresten :-)))))
 
 Nu börjar det arta sig med v-rumsmakeovern .
Om planen håller blir det avtäckt och invigt nästa fredag då vi har
lyxat till det med att " ta ledigt bara för att " tillsammans .
 
Elementen är borta , ny el dragen , parketten lagd , golvvärmen provtryckt
och påkopplad , tapetseringen klar nu återstår "bara" alla lister och stuckatur.
Å äntligen har jag fått en svart dimmer.
Vi håller succesivt på att byta ut alla eluttag och lysknappar till
nytillverkade gammaldags svarta.
De svarta dimrarna är så sjukt dyra , så där vi har fungerande
gamla vita får de sitta kvar så länge.
Här var det som tur var en halvpaj.
Vem vet de andra vita kanske går sönder de med .
Oooooops !
Visst är det mycket snyggare med svart än en ful vit plastgrej ?!
 
 
 
 
Tack för kommentarerna och hejjaropen på förra inlägget ,
men det kräver visst ett litet förtydligande .
 
Det är inte Prinsesssans Prins som ska bearbetas ,
han vet redan att han har världens bästa svärmor .
Om det hade varit han som hade åkt till Halmstad och köpt den ,
hade han alldeles säkert gett bort den till Moi .......
eller hur :-)))))
 
Nääää i detta fallet gällde det min egen Prins ,
 han den där långe som jag tillverkat alldeles själv
eller ja nästan i a f , Darlingen var väl med på ett hörn .
Med tanke på alla andra likheter så kanske det är tvärtom förresten.
Det var nog som vanligt ,
jag sa hur jag ville ha resultatet och Darlingen tillverkade ...........
en Prins :-)))))
 
 
Nu är det bäst att byta om från målarkläder .
Först ska jag vara barnvakt till Farmors och Farfars ♥
 LillPrinsen ,
om någon mot förmodat missat det
är han det lilla underverket som min Prins tillverkat :-))))
 sen blir det tjejträff  i stan .
 
 

 
Må så gott.
 
Kram kram Bittan
 
 

1 kommentar:

Lisas och Mattias Blogg sa...

Jag som tänkte säga att han kan väll ta en tur till Götet istället och droppa av den där ;)
Gud vad spännande det skall bli att få se det färdiga resultatet på vardagsrummet jag väntar och väntar tills invigningen skall ske :)

Ta hand om dig
KRAAAAAAAAM

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin