torsdag 23 augusti 2012

Säkra tecken





Hej på er alla goingar som tittar in !

♥♥♥

Hoppas allt är bra med er.

Igår när jag kom hem sent från första arbetsdagen
 hade "någon" varit och köpt blommor till mig..... bara för att  ♥
Det , en bra första dag och ett Dallas avsnitt med "någon" bredvid sig
gjorde min dag.

Men ....... hur gärna jag än vill bromsa något annat så finns
 det tydlingen ingen återvändo längre .

Det känns verkligen som hösten är här , det blir bara mörkare och mörkare ,
trädgården börjar så smått se vissen ut , det är blött och fuktigt ,
 vi tänder ljus och myser inne på kvällarna.

I helgen åker Darligen utomlands .....
på kryssning med jobbet ,
till Polen av alla ställen denna gång.
Själv ska jag jobba , började ju inte förrän mitt i veckan efter semestern
men det blir en "normal vecka" ändå tidsmässigt.
Ledig måndag , tisdag eller lördag , söndag är ingen skillnad.
Nu väntar en av de större helgerna med katalogsläpp , peak och lön så jag lär nog
knappt hinna sakna honom.
Jag jobbar ju med redovisning och eftersom vi dessutom har årsbokslut
nästa vecka är det betydligt stressigare än vanligt , men då går ju tiden fort :-)
Tråkigt hinner man i a f inte ha där , det är ett som är säkert.

Fyra säkra hösttecken på Skogssäter :

♥ Håller på att boka höstweekendresa åt oss,
en kombi av storstad och för att kolla in en tuff utmaning.

♥ En stooooor fin höstig bollkryss som jag fick av Prinsessans
svärmor pryder framsidan.

♥ Var och fixade naglarna igår ...rost/brunt glittrigt istället för franskt.

♥ Har både lagt in gurka och gjort en stoooooor laddning med kålpudding.

Vad har ni för säkra hösttecken ?


En hög svart kruka fyndade jag på Ecohallen häromdagen.
De hade halva priset på allt sånt och den passade
 perfekt till bollkryssen.
Den stora rostiga kronan är made by Darlingen , ovanpå sitter
en lika rostig grodprins och under i den svarta gamlagamla
gjutjärnskrukan bor en rostig oljekanna.
Gjutjärnskrukan har hängt med sen jag var liten.
Fick med den " hemifrån"  när vi flyttade till Skogssäter och oljekannan
hittade jag i verkstaden från samma plejs.


Ha det så bra och ta hand om er tills vi ses igen.

Kramelikram Bittan


5 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Visst märks det att hösten är i antågande!!
Hos mej...blir det rensning på balkongen..byte av gardiner..krukor..lampskärmar..osv..blir svart ist för vitt...
Det är hösten för mej...sen klart alla underbara levande ljus...:) inte att förglömma!
Ha nu en underbar dag!!
Kram Annika

hemma hos lilla mej sa...

Vilka härliga och höstiga bilder.Ja visst känns det att hösten är på g.Men lite mysigt att pyssla och fixa tända massor av ljus .Vad mycket saker du hann med efter jobbet.Önskar dej en skön torsdag.Kramar Rita ♥

Lena/isklockan sa...

Fint med höstblommor och dess färger.

Kram

Elzie sa...

Såg härligt ut där på bilden. Hur slipper du alla björkfrön?? Här spelar det ingen roll hur man gör, nog sjutton har man såna med på bilderna, haha.
Ha en fin kväll.
Kram Elzie

Älskade pion sa...

Jag har vägrat bollkryss nu en längre tid,men det är nog bara att inse att nu är det nog dags att köpa det.;)))Ha en skön helg vännen.Kram Ulrika

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin