måndag 5 december 2011

♥En liten ministjärna♥



Hej på er !
Nu finns det hopp igen.......
om en vit jul.
Jag behövde bara hota med
att sätta upp Let it snowskylten
så började det att snöa.
Visst ser det mysigt  ut ute nu
med alla julbelysningar
och snöklädda träd.
Bara man slipper gå ut  :-)


Idag har jag lyckats med två onödiga bedrifter,
både med att
 köra fast med bilen och
slå en bystastor bell =
halkat omkull .
Samtidigt lärde jag mig något den hårda vägen ......
1. Att välja rätt bil på morgonen,
inte automaten när det står en fyrhjulsdriven bredvid
2. Att skippa de snygga snorhala stövlarna.

Ska försöka att komma ihåg detta imorgon bitti.


 
Inte bara snön och
 julbelysningarna är mysiga
Nåt annat som är ännu mysigt är det här :


♥ Lilla stjärnan var på besök
på Skogssäter igår......



........i sin söta overall med svans
och öron .
Med sig hade han två stora stjärnor,
dvs hans mamma och pappa.



 
Kram Bittan

 
P.S
Är det nån som kan tipsa om hur man fotar
fina mörkerbilder på belysningarna utomhus så
mottages det tacksamt.
Vill få till det ala Lisebergsstämning och
har exprimenterat mig galen med min Canon
utan lyckas.
Vilken inställning använder ni ?

3 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Godmorgon!!!
Vilka underbara bilder du visar!!!
Förstår att du är en stolt farmor...för att inte tala om pappan!!!
Kan du komma hit...och vifta lite med skylten....? Jag bjuder på glögg bl a..hihi
Vill ju också ha snö!!
Önskar dej en fortsatt mysig dag!!!
Kram Annika

Älskade pion sa...

Vilken liten "gosis" där i den vita overallen,förstår att ni hade en mysig kväll.Visst är det härligt med snö;)......jag blir lika glad som barnen blir över första snön.:)Kram Ulrika

Elzie sa...

Så söt han är den lille. Och så mycket hår!! Märks väl att det är en stolt pappa som sitter där, haha.
Ja, farmor får nog lära sig att ta hand om sig bättre när hon nu ska få den stora bedriften att vara behövd barnvakt framöver. INGA snorhala stövlar (det finns med ordentlig halkfri sula!) och INGA bilar som nästan kör sig själva, speciellt inte som du har en vettig en på gårdsplan, haha. Men nog är olyckan lätt framme alltid.
Hoppas du har en fin kväll däruppe. Jag önskar att du inte hade hotat med den där skylten för här är mer snö än jag vill ha just nu!
Kram Elzie

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin