tisdag 6 december 2011

Grantjuv


Go kväll på er !

Nyss hemkommen från en
låååång dag på jobbet.
En dag som började sådär...
min vigselring är borta !
Tog av mig alla ringar igår kväll
och imorse var den puts väck,
den har inte ramlat ner på golvet
som är minutiöst genomgånget
Hoppas bara att den dyker upp.
Eller så kanske det är meningen att vi ska skaffa nya
och gravera in något fint
som jag velat länge ,
men det känns jättetråkigt.
Nåt som däremot är roligt
 är att ni blir fler och fler
som hittar hit
Tänkte passa på att hälsa er
nya följare varmt välkomna ,
 besökarantalet stiger också har jag sett ,
uppföljningsfreak som jag är .
Vad kul att ni hittade hit ♥
Ni nyisar får jättegärna skriva en liten rad så
jag hittar till er.


Lovade ju häromdagen att
visa foton från A-L och Håkan som
vi var hos i lördags.
Dagens pics blir den vackra dukningen .
kan ni se fler bilder
från deras vackra hem.


Ett hett tips till en dekorativ juldukning :

Granskott med kottar på.
Deras granne hade tagit ner
en stor gran ,
hon smög ut obemärkt ?! och stal en
gren av och lade på golvet framför
kakelugnen och på varje tallrik.
Obemärkt och obemärkt,
hon hann knappt släpa in den förrän
 det uppmärksammades på facebook :-)

De överblivna små skotten passade
perfekt till dukningen,
 de såg nästan konstgjorda ut med sina stora kottar
så här ska ut på tjuvjakt med.

Må så gott

Kram Bittan

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej vännen vilken mysig dukning man blir ju lyrisk. Förstår att Ni hade trevligt. Men jag måste säga att din lill prins är ju bara så socker söt. Kan förstå att du är en stolt Farmor som gosar o snusar på honom i massor. Ha det underbart kramar Beijan

Så Vitt Jag Vet sa...

Din minimini prins är för sööt !
Du undrade med fotandet... Kan inget men har prövat på AV och stativ och hög Iso tror jag att det är...
Inte vet jag om det kan bli bra... Skulle jättegärna gå på en fotokurs..
Kraam
Sanne

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken fin dukning, alltid roligt att se hur andra gör. Fint är det med granskott.
Hoppas nu att din ring kommer fram! Låter lite mystiskt.
Så söt han är din lille prins.
Kram Maria

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin