söndag 4 december 2011

♥Inget blev som tänkt utan bättre ♥


Phu ♥

Landade äntligen en
sväng i soffan medans
middagarna till veckans matlådor står och
puttrar på spisen .
Lika bra att göra det nu för imorgon
kväll kommer några jobbarkompisar
på glöggmingel och sen är det kvällsjobb igen
på tisdag.
Har snabbkollat runt lite hos er och
det är helt otroligt vad mycket fint
och inspirerande som man får ta del av.

♥♥♥
Tomte,hjärtan och ägg  från Stallqvarns diversehandel
 ♥♥♥

Vi har haft en
riktigt fullspäckad myshelg.
Det mesta blev tvärtom mot planerat,
men vad gör det ?!
Jul blir det nog ändå,
vi prioriterade umgänge istället för
bakning, handling och städning.
Mycket roligare hade vi i a f .

Kulor ,ägg, hjärtan,stjärnor mm i rött , vitt och fattigmanssilver

Lovade ju att ni skulle få se
det gammaldags nya jag köpte till granen
i fredags.


VI skulle INTE ha en traditionell gran
med rött ,utan en kungsgran i mörklila
i år hade JAG fått för mig.
Ändrade mig totalt när jag hittade
dessa ägg, hjärtan,kulor
och tomte plus ett helt
gäng stoooooooora skapelser i fattigmanssilver
på Stallqvarns Diversehandel.

Efraim, hustomte på Skogssäter 

Några julförberedelser förutom granen hann
vi faktiskt  med ändå.
Efraim , vår hustomte som bor i
tvättstugan har fått flytta in i matsalen.
Ännu fler ljusslingor har kommit upp ute,
bla i två portaler och runt lekstugan som 
numera ser ut som ett pepparkakshus.

Glitterslinga,zinklykteslinga, vanlig ledljusslinga och
en belysning med tre små julgransljus som sitter ihop
gör att granen verkligen lyser upp

Tvättmaskinen som skulle inhandlas
och installeras igår hos Prinsen med Prinsessa
fanns inte hemma,
den kommer på onsdag.
Det gjorde INGENTING för jag
fick gosa med Lillprinsen
som förövrigt fått namnet Didrik ♥
men här kommer han att
fortsätta heta Lillprinsen.


På väg hem från dem
skulle vi köpa kungsgran ......
 i spöregn utan paraply.
Gissa hur blöta vi blev,
det går ju inte att ta första bästa precis.
Efter att VI hade dissat sisådär 512 kungsgranar
 gick VI över på de vanliga.
Där hittade JAG granen med stort G,
fin ,tät och smal.
Stressade hem och slängde in den i garaget
och  fixade till oss innan fest
på kvällen hos bästa A-L och H.
Som vanligt hos dem fick vi
värsta Michelinrestaurangkäket,
en fantastisk dukning  och
trevligt sällskap med endel nya bekantskaper
och endel gamla.
Ni ska få se foton från deras
 vackra hem i veckan,
det som för övrigt är till salu för att
 följa drömmen om flytt till Spanien.


Idag var vi uppe tidigt  för att förbereda
Englandsbesök .
Bästa L och M kom på glöggmingel......
med världens julklapp till oss ♥
Den ska ni också få se så fort jag fotat.
Idag har jag nämligen bara fotat
 EN ENDA "SAK"
nämligen Lillprinsen som
kom på sitt första besök till Skogssäter ,
precis när L och M skulle åka till flyget
så de hann få se underverket .

♥♥♥



Nä nu ljög jag TVÅ SAKER
har jag fotat idag:
Lillprinsen och den barrande granen som
vi lyckades snabbklä
strax innan Prinsessan med sin Prins kom .
ja granj......n barrade som bara den
så vi får väl se om vi får byta ut den innan jul.
har man inget att göra så skaffar man sig.
Prinsessan med Prins var förutseende och
hade som tur var med sig
hämtmat till oss alla för någon middag
har det definitivt inte funnits tid till att laga.
De hade inte bara med sig mat
utan det nyshoppade sällskapsspelet
Upp till bevis som vi var tvungna
att testspela.

♥♥♥

En helg som inte precis blev som planerat.......
utan mycket bättre.

Hoppas ni haft lika mysigt som vi.
Ha en finstart på veckan.

Kram kram

3 kommentarer:

Sabelhagens Olivlund sa...

Oj, vilken innehållsrik helg du haft! Låter som din helg har haft fler dagar än min:-)). Vad roligt att allt blev så lyckat även om det inte var som planerat.
Så fina kulor du köpt och granen är super! Det lyser verkligen fint om den! Lite tråkigt att den redan barrar, men den kanske skärper till sig och acklimatiserar sig till innelivet och håller i barren.
Vad mysigt med Lillprinsen, gulligt namn Didrik.
Såg att jag missat att lägga till mig som följare, men nu är jag det.
Kram på dig!

Elzie sa...

Så trist det är med granar som inte håller måttet. Då är jag glad att jag har min i lilla låddan i källaren, haha. Aldrig ett barr kommer det från den!! Men var ligger den butiken? Så himla fina saker du köpt. Tror nog det blev bättre med den rödiga granen också. Fast man måste ju testa för att veta.
Hoppas ni får en lugnare dag idag.
Kram Elzie

Lyckoslanten sa...

Ligger i valet och kvalet över om det blir äkta eller oäkta gran i år. Det visar sig, men oj så du levererar fina inlägg till mig som får läsa! ♥

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin