tisdag 3 maj 2011

Jubel på Skogssäter


Hej på er !

Här i ett svinkallt snöigt/regnigt Stockholm
trotsade vi kylan ikväll och var och käkade på 
 djungelrestaurang :-)
Inte hjäpte varken det eller en skållhet dusch.
Nu vill jag ha tillbaka värmen !!!
Provar med att lägga in lite
somriga bilder som jag fotade hemma 
förra helgen.
Tror ni det hjälper för att
framkalla sisådär 20-25 grader igen ?


Gissa om det jublades hemma 
när gunghästen fick 
flytta ut på altanen.
Nu lär den väl aldrig komma in mer.

Enligt "somliga" 
 är det den klart fulaste inredningspryl
som någonsin kommit innanför
Skogssäters tröskel !!!
För upplysning så bor hon numera utanför 
tröskeln :-)





 Någon större trädgårdsinspiration har jag 
inte precis fått här i kylan ..... jag hoppar nog Zetas.
Om inte annat så för
 köerna på motorvägen söderut.
O M G !!!
Tänk att alltid ha det så om man ska 
någonstans vid " fel tid".
Tur att man inte bor här.....
jag skulle bli totalt galen.
Det blir nog till att försöka
missa den värsta rusningen och köra hemåt 
istället när vi slutar imorgon .

Vem vet då kanske taket åker ner om mitt
trix med att framkalla värmen lyckas.
Risken är nog obefintlig speciellt om
man kollar väderleksrapporten.
Annars funderar jag starkt på att
göra som Anders Timell .....
kolla alla sajter som man kan hitta tills man hittar en sol :-)

Kram från ett
iskallt Stockholm.

Bittan




7 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Ja var är värmen...här har snöat, haglat och regnat..och såå kallt!
Men skall bli finare till helgen och varmt! Så jag ber till vädergudarna att det skall bli så!
Förstår att det skall bli skönt att komma hem. Jag älskar Sthlm..men efter någon dag stressar jag precis som alla andra! Så då är det skönt att komma hem till lugn och ro!!
Phu...långt inlägg...hihi.
Ha en fortsatt bra kväll!
Kram Annika

Arja sa...

Halloj där! Hahahahaaaa, fasen vad du måste frysa eller gilla mitt senaste inlägg!!! Coolt 6 kommentarer tänkte jag hihi...tills jag såg att det var du. Har sparat ett och försökt ta bort dom andra ;O) Får be min Data kille om hjälp annars. Kör försiktigt imorn när du åker hem kramizar Arja♥

Skogslyckan sa...

Värmen kommer först till helgen säger de vise... Hihi kan inte låta bli att le åt din häst. Den var väl inte så värst snygg, men rolig...
Snart skall vi ses längtar!
Kram Pia

hemma hos lilla mej sa...

Ja det är ju bara så kallt .Vad skoj att det blev ett restaurang besök.Underbara bilder.Bara så himla mysig häst......Kör försiktigt i dag när du ska hem vännen.Ha det gottis.Kraaam Rita ♥

Arja sa...

God kväll Bittan hihi!
Härliga bilder som alltid. Men den där hästen... jag hoppas att han blir snyggare när han blir mer "väderbiten" hihi.
kram kram Arja ♥

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Javisst är det iskallt men det ska ju bli varmare.
Är det kallt i Stockholm så är det kallt, man fryser! Det är nog väldigt rått och sen blåser det. Burr!
Jag har frysit många gånger i Stockholm, sen har man kanske inte de varmaste kläderna när man ska vara fin.
Hoppas att du har tinat upp!
Kram Anette

Anonym sa...

Nu får han dra så långt pepparn växer kung Bore som gjort sina tappra försök med sin hagel/snökanon.

I helgen väntas det finväder igen och idag har solen varit här på besök och sagt hej till mig.

Vilken härlig häst den får mig på gott humör!

Ska nog ta mig en tur efter lunch och se om jag hittar fler gullvivor.

Man får passa på när gubben är på dagis. Har påbörjat helgstädningen. På lördag åker dottern, barnbarnet, lilla Nova och jag till Ullared.

Ha det gott världens bästa Bittan!

Kram Renate

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin