torsdag 17 februari 2011

Varning !!!!!!!!


Hej mina vänner !

Hoppas ni har det bra där ute .
Här är det bara finfint.

Idag ,innan ni scrollar ner för långt är det bäst att utfärda en
VARNING !

Varning för cupcake !!!!!
Lovade visst i ett svagt ögonblick
av tillfällig sinnesförvirring häromdagen
att ni skulle få se min gamla brudklänning 
som hängt undangömd
i garderoben i snart 23 år.
 Okej då !

Håll i er ........


Nu när den fått titta ut i dagsljus inser jag vilken
cupcake/maräng/gräddbakelseklänning den är.

Jag gjorde ett tappert försökt att
matta ner gräddbakelsekänslan
lite med att :

1. Ha mina Ilse Jacobsen gummistövlar till

2.Hänga den på en "ruffig" galge

Vad tror ni om det försöket ?
Inte bra ......nähäpp.


Den väger massor med alla underkjolar ,volanger,
spetsar och allt tyg.


Undrar hur jag orkade gå omkring 
i den en hel dag och kväll hmmmm.


Det krävdes en kraftig krok i kornichen på glasverandan
för att hänga upp den.
Här nedan provhänger den på skåpet för att se
om den verkligen ville vara utsläppt i dagsljus.

Jaaaaaaaaaaaaa skrek den så
ok då bara att hänga upp den.

 Tillsammans med 
de stämplade skärmarna på roslampan och järnmöblerna
 passade den faktiskt riktigt bra så
nu får den nog hänga där ett tag.


Med de skitiga gummistövlarna till
  skulle jag absolut platsa i en 
Trash The Dress fotosession
vilket alltid varit en dröm haha.

 Då vet jag precis vem som skulle
få föreviga det .
Den HÄR
fotografen  utan tvekan.
Hon tar helt underbara foton i alla sammanhang.
Hennes scrapblogg var faktiskt en av de första
bloggar jag började följa för
läääääääänge sen ,
långt innan hon startade sitt företag.


Med det smala bandet i midjan reglerades klänningen
för att smita åt någonstans. 
Inte att jämföra med de
 figursydda klänningarna som gäller idag 
men lite mindre fluffvarning blir
det faktiskt när den kommer på.
Nu kanske jag inte precis har tänkt att använda den
varje helg 
........ men ändå :-)



OM jag skulle använda den
  MÅSTE Darlingen hyra sig en frack igen
så vi matchar varandra.

OM han skulle få för sig att
göra det skulle himlen få ramla ner först.
Så det är nerlagt, däremot 
pågår op bearbetning förfullt
angående Las Vegas.
Där MÅSTE han istället ha en Elviskostym :-)
När grisar kan flyga skulle han nog
gå med på det.
Jag känner på mig att jag
nog "bara" får "nöja" mig med att åka dit och kolla på
andra galningar.................
men hoppet finns kvar och jag har ju två år till
på mig att tjata hål i huvet på honom.



Bara för att DU är så söt
och orkar läsa om mina galna
ideer ska DU få en bukett blommor idag.
Visserligen ingen brudbukett men
däremot en tulpanbukett.
Varsågod för att just DU tittar in till
Skogssäter.
Limerosa tuplaner med blåbärsris och ginst. 
Njuuuuuut och ta med dej den hem  !

Ha de bäst

Kraaaaaaaaaaaaaam Bittan

6 kommentarer:

Älskade pion sa...

Guuuuud,vilken söt gräddbakelse du måste ha varit.;)Hahaha.....på två år har du nog tröttnat ut honom så han går med på att sätta på sig en frack.;)Lycka Till!;)Kram Ulrika

Änglarum sa...

Hej! kan inte annat än kika in hos dig.... villka underbara bilder och roligt skriver du oxå!!man kan inte annat än dra på smilbanden =) ha en skön dag.kramar Jessica

Arja sa...

halloj igen! klänningen är ju jättefin... den skall du ha framme. Fotografen, vilka vackra bilder hon tar. Men, men Bittan om du tar på dig klänning & gummistövlar så lovar jag att ta ett par "trachiga" bilder på dig alldeles gratis!!! Och jösses vad du är med i många "ställen" men jag säger som jag sagt tidigare. Fortsätt att skriva/fota som du gör för jag älskar att kika in på din blogg du "crazyga" Qvinna haha. Ha det bäst och hoppas att du har mannen hemma en stund imorn i a f.
Kramelikram Arja ♥

hemma hos lilla mej sa...

Vilken snygg brudklänning.Ja du var nog helt sockersöt hela du .Men jag tror han tar på sej en frack för det är ju ett tag dit.Tack för din rara och gulliga kommentar ,Den värmde ska du veta.Jag tog ju svininfluensa sprutan okt 09 sedan har jabg bara varit sjuk i allting.....Så jag får gammalglåbylin i dropp form för att höja immunförsvaret som är lika med noll.Pga massa infektioner sedan jag tog sprutan.Jag försöker bara ha ett positivt tänkande och vara den jag är.Men jag har mina dagar också men är nog inte så mycket arg utan vänder och vrider på saker och som jag skrev .Tack för dina ord blev så glad.Ha nu en skön kväll Varm kram Rita ♥

Anonym sa...

Härliga bilder som sedvanligt är hos dig! Vilken underbar bakelse du var och fortfarande är *ler*.

Du lär nog få din darling dit du vill angående fracken. Lycka till med projektet "bearbetning"!

Njuter av den fina buketten med limerosa tulpaner som du bjuder på.

Nattiskramar Renate

Michelle´s Passion sa...

¨Du var nog helt bedårande vacker för 23 år sedan...men man förändras, så är det ju med inredning också...du kommer säkert att bli edårande i en liten vit marängklänning från Kapp ahl med, jag har också siktat in mig på den...gissa om jag kommer stå utanför när de öppnar portarna den dage...måndag v.14...kram Michelle

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin