söndag 30 januari 2011

Hur många euskados kan det vara värt ???


Bara måste visa vad Darlingen har
pysslat med i helgen

Han fixade klart både ljusstakarna som ska hänga
i taket och de 
som ska stå på golvet.
Känner på mig att det kommer att bli
dyrt för mig.
Han har säkert både svetsat och.....
ja inte fasen vet jag vad det heter det
man gör mer med järn o plåt .
Nåt svårt säkert.

Ljusstaken att ha på bordet,den smidiga
enkla som Moi skulle limma ihop är 
däremot inte klar.

Det snabba pysslet som jag tänkte slänga ihop
plättlätt visade sig
inte gå så ubersnabbt som jag planerat.
Insåg när jag började att det
behövs mer grejer för att bli sådär maffig som jag tänkt . 

Nåt ska man väl ha att göra efter resan  :-)

Spiralljusstakarna som skulle
 hänga från taket hamnade i valvet.
Frågan är om de inte får bli kvar där 
på varsin sida istället.


De hängande gjorde han  av plåt och gammal  staket-tråd.



Golvljusstakarna är 
av plattjärn och plåt och rätt tunga.
Han har gjort olika till mig och 
Prinsessan eftersom vi inte
ville ha samma hjärtform.


Mitt hjärta är oregelbundet och
jag var såklart tvungen att pimpa det.....


...... hennes är likformat.
Jag tycker mitt är finast 
och hon tycker såklart att hennes är det.  


Här ser ni en glimt av min,
helheten får ni se 
sen när den är klar.

Jag vet inte vad som tagit åt Darlingen i helgen.
Nu är han ute i garaget och snickrar
ett bakbord i zink och trä.
Me like :-)
.
Undrar hur många euskados
jag får betala för det !!!!!



Igår kväll var vi ju tillsammans med 
Ad Libitum A-L och hennes H 
bjudna till  M och G.
Där fick jag mer ideer. 
De hade gjort så 
kanonfina hyllor med ledljus bakom .
Men först måste jag nog beställa fler väggar 
om jag ska kunna ha såna
här hemma.


Vilken kväll och vilken mat !!!!!

Hot morotssoppa , matmuffins med kryddsmör
till förrätt.

En underbar fiskrätt med bla lax, räkor och kanelrökt fläsk. 
Till det potatismosrosor och sötsur vinsås till varmrätt.
Friterad banan fylld med chokladkräm i filodeg med vaniljglass 
till efterrätt.

Rena halv åtta hos mig menyn
Det är "skitjobbigt " att ha såna vänner
hihi:-)
NOT !

Tack för en supertrevlig kväll med
fantastisk mat min bästa G.....
nu när du äntligen har lärt dig att följa min 
blogg så VET jag att du läser detta :-)

Kram Bittan

4 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Wow, vilken fin middag att bli bjuden på! Den som ändå kunde briljera i köket ;O) Jag tror att ni har väääldigt pyssliga gener både du och mannen!!! Jag förstår att du var otålig att vänta på ljusstakarna och de blev ju störtsköna!

Kram Gugi

hemma hos lilla mej sa...

Mmmmm vilken god mat du har fått av din älskade man.Pyssla ligger nog ibåde dina och mannens gener.Härligt ♥Kanonfina ljusstakar har mannen fixat.Ha en skön kväll rara du Varmkram Rita ♥

Anonym sa...

Hej!
Vilka fina prydnader din Darling
kan åstadkomma,med dina ideèr.
Det vattnas i munnen när jag läste
menyn, som ni blev bjudna på.
Ljusstakarna är helt underbara.

Kramar S

Anonym sa...

Vilken utsökt mat ni blev bjudna på! Kanelrökt fläsk till fiskrätten lät spännande.

Gillar din oregelbundna hjärtljusstake. Vilket bra team ni är maken och du.

Kram Renate

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin