fredag 17 december 2010

Winwin !!!!!!!!

Dagens pysseltips från Skogssäter är 
så långt ifrån juligt som man kan komma.
Men däremot en total winwinpyssellösning !!!!!
 Julvarianten kommer.
Jag hoppas faktiskt hinna med den
i helgen , för att skapa ännu mer winwin  :-)
Iden har funnits på min lista ett tag 
och igår fick jag äntligen möjlighet att
ta tag i den.



En stoooooooor klädd låda . 
Tycker alltid att det ser så fint ut i amerikanska filmer 
när man ger bort presenten i en låda som bara
är att öppna, istället för en massa papper
och snöre runt om.

Vem vet om det inte blir en liknande
till Prinsen och hans Prinsessas
bröllop :-)


Eftersom jag inte hade någon tillräckligt stor låda 
var jag tvungen att köpa mig ett par nya 
höga kängor.
Därav min winwin-lösning :-)
Jag får både nya kängor och kan skapa min låda .
Bra va ?!
Ett litet hjärta av en överblommad
hyacint blev det också.
Vilken doft det sprider !!!
Känns mycket mer än när den blommar, nu återstår bara
att se hur länge den håller.
Det lär bli fler för vita hyacinter har vi gott om.
Lådan är lätt att göra , tar bara lite tid.
Så här gjorde jag min variant :

 "Klä"  först hela lådan med sönderrivna 
sidor ur en gammal bok, limma ordentligt
så det inte släpper i de rivna kanterna

Slå sen in  lock och låda var för sig i cellofan.
Dekorera med rosor gjorda av
grå tyll,ståltråd och scrapblommor,
diverse band,tårtpapper, snören, tags ,
och ett metallkors eller vad du vill.
Jag klädde min helt även på insidan med samma papper 
och fluffigt
  svart och vitt silkepapper
ligger i.


 Igår var det baktips här på bloggen,
idag blev det pysseltips.
Imorgon blir det inget tips alls.
Juldukningen får ni vänta med att
se tills blommorna till den är inhandlade.
Men det blev bra trots snön :-)

Med det vill jag önska er alla
 en mysig fredagskväll.
Själva ska vi på afterwork till bästa A-L och H.
Ska bli så kul :-)

Men först måste jag nog åka och köpa mig 
ett par nya stövlar så jag kan göra jullådan i helgen ;-)
Skor funkar inte för det ska bli en stooooooor till.
Winwin !!!!!

Kram fr Bittan


3 kommentarer:

Siw sa...

Hej!
Vilken jätterolig idé, detta med en låda alltså! Jag som älskar roliga paket + att dekorera, har aldrig kommit på tanken ens! Kul! och tack för inspirationen!
Kram!

Arja sa...

Hahahaaa, vilket härligt pyssel. Skorna var ju hur snygga som helst.
T om. min man skulle nog köpa den här iden med stor låda. Han tar innehållet ( någon teknisk pryl) och jag får lådan att pynta hm. då är det ju bättre med skolådor hihii.Ha en riktigt trevlig kväll
kram kram

Gugis Pärlor sa...

Smart ide... två flugor i en smäll! Läckra stövlar och stor låda...

Kram Gugi

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin