söndag 28 november 2010

Luciakarriärscomeback anno 2010 ?



 Vill önska er alla en mysig första advent.
Vi (läs Darlingen )
smygstartade faktiskt lite
igår kväll och tände det första ljuset redan då.

 Så fort jag läser versen
När första ljuset...... och de
följande tre tänker jag på alla gånger 
i skolan för läääänge sen när det begav sig och
versen man skulle läsa stod
nerskriven på ljusmanchettentill tärnljuset .

Även om verserna stod inpräntade
i hjärnan var det ändå tryggt med fusklapp.


När jag och kompisarna lussade hemma 
slutade det alltid med att alla fick bli lucior.
Det var enklast så .
Inget tjafs om det och inga tärnverser att läsa.

Imorgon ska jag på tjejträff. 
Vi är sex tjejer som träffas ,käkar lite gott, 
går ut ibland och har allmänt roligt. 
Tre av dessa sex är faktiskt medlemmar av
"Luciatåget med enbart Lucior" 
från lääääänge sen typ nittonhundra aldrig.

Övriga har tillkommit genom åren. 
Eftersom de inte har varit med sen nittonhundra aldrig 
får väl de bli tärnor när vi gör comeback .
Tänk er själva 40 + i hellånga nattlinnen
och stearin i håret.
Guuuuud va tråkigt  !!!!!
Nääää då får det bli en ny variant om det är aktuellt med det.

Nu fick jag direkt en inre syn framför mig.....

  vi sex i ett vintageluciatåg med såna där fina 
gamla tunga kronor som alla som lyckas få tag på
nån har dem som superläckra ljusstakar och 
nåt nytt liiiiiite kortare i nattlinnesväg 
i beige och svart med liiiiiite spets
Succe ....... nääää eller inte !

Det lutar åt 
INGEN COMEBACK 
med andra ord.
Bara att inse att Lucia karriären är över.
Suck !
Annars har jag några bra "dikter" på lager 
som skulle passa den utstyrseln.







Jag är inte bara medlem i Luciatåget förresten
utan även i InredningsFabriken.
Om du inte har tittat in där så gör det
  Där får du garanterat en massa inspiration.

Ha nu en härlig 1:a advent. 
Här kommer ljuset att brinna hela dagen med tanke på
vilken brinntid mina stora ljus i 2010 års adventsljusstake har.

Adventskramar från 
Bittan

5 kommentarer:

Elzie sa...

Inte! Här firades minsann lucia för bara ett tiotal år sen och det var väldigt uppskattat. Måste väl ha varit på det där 40+ strecket nånstans, hihi. Var visserligen på jobbet men så glada de gamla blev. En rolig tradition vi hade på det "gamla stället".
Ha en fortsatt bra första advent.
Kram Elzie

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Ja nu har vi verkligen årets mysigaste tid framför oss..och det klart att man kan småfuska liiite.. ;)

ha en magisk 1:a advent!!!

Kramis Sanne!

Petra / Popetotrora sa...

Fina bilder och väldigt fin adventsljusstake!

Ha en fortsatt härlig advent!

Anonym sa...

Småfuska lite är tillåtet heheh; Det har man ju redan gjort med årets glögg.

Den mysigaste tiden har vi framför oss.

En mysig fridfull 1:a advent önskar jag dig!

Kram Renate

Gugis Pärlor sa...

Ha en fortsatt bra första advent Bittan! Fin ljusstake och ang luciatåget vore det väl inte så dum ide att återuppleva igen ifall att man orkar ur sängen vill säga (fniss)

Kramar Gugi

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin