söndag 10 april 2022

Det är nu man behöver.....


Hej på er!

Hoppas allt är bra.

Här är det bara fint.

Så var denna härliga helg snart till ända den med.....
 för min del har den verkligen gått i ett och
det är nu man skulle behöva ett par lediga dagar :-)

Vad gör man istället då?
Jo man ser till att pricka inen extra låååång jobbvecka.
Bra tajmat ..... eller inte!

En vecka som dessutom innehåller en köksleverans till fastigheten i stan.

Mannen har ont, är trött, har svårt att gå, stapplar fram med kryckor
och får inte köra bil på sex veckor så det blir extra mycket körande för min del,
allt sånt där som han löser i vanliga fall hamnar på mej.
Som den där köksleverensen och att köra runt på honom till sjukgymnasten t e x
plus alla småsaker som man är två om och inte tänker på i vanliga fall.
Ja ja inget att gnälla över utan att bara försöka planera och pussla ihop det på bästa sätt. 
 Huvudsaken är att han blir bra, inte har ont längre
framåt sommaren hoppas vi att livet börjar återgå till det "normala"igen.

 En extra lång jobbvecka för min del innebär längre dagar än vanligt 
och som avslutning på den ett 8-18 pass på långfredagen 
så nån tripp till Blåkulla lär det inte bli i år
påskveckan kommer gå i raketfart även utan kvast:-)

Även om helgen gått i ett har det har hänt en hel massa positiva, 
energigivande och roliga saker .....
vi har fått ett fantastiskt besked som ska firas stort så fort 
Robocop slutat med alla piller:-)
A L L T som går att förbereda inför Påsken i matväg, pyntande
och Påskhareaktiviteter är klart och
vi har hunnit med att träffa alla våra älsklingar ......flera gånger t o m.:-)




På tal om pynt ....
så här blev årets Påskentre.
Krukorna med penseer, krokus och påskliljor som står bredvid bordet
 kom inte med på bild så de får ni tänka er.


Med det önskar jag er en fin start på påskveckan.
Må så gott.

Kram B 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar