måndag 11 april 2022

En briljant ide ... eller inte !






Inte kunde vi tro när vi köpte Skogssäter för trettiosex år sedan att
vi skulle bo nästan exakt mittemellan båda barnen men det är precis det vi gör:-)
Tänk vilken lycka det är att ha gång/cykelavstånd
och att få ha dem och de små så nära.

Förra helgen var det årspremiär för
de stora SmåPrinsarna att cykla själva till Farmor och Farfar.


Med sig hade de en briljant ide...
eller inte haha:-)

Nämligen att vi ska plantera ett nytt träd i Skogssäter garden.
Tillsammans med de fem namngivelseträden borde vi sätta ett skadeträd
tillägnat alla i familjen som skadat sig!
I trädet kan man sen hänga upp Farfars kryckor, ett bowlingklot som nån bröt fingret på,
två utslagna tänder, en elektrisk planhyvel där nån hyvlade av sig fingertoppen,
två källartrappor som orsakat hopsyning i pannan och blåtira, en grind som nån fastnade i 
och bröt två tår,
Mattisborgen på Astrid Lindgrens värld som orsakade en rejält stukad fot,
plus lite annat smått och gott !!!!!

 Fantasi saknas inte hos de där två älsklingarna......
inte briljanta ideer heller förresten :-) 
Men jag tror nog att vi skippar just denna....
det räcker med namngivelseträden.


På eftermiddagen samma dag som de kom cyklandes 
var det äntligen dags att fira favoritsonen d v s Prinsarnas och Prinsessans pappa:-)
Han som fyllt år veckan innan. 
Nån gång eller cykeltur till dem blev det inte för vår del........
utan som vanligt numera fick jag köra på min Robocob med kryckorna i baksätet:-)




Ha det bäst.

Kram B 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar