torsdag 14 april 2022

Att inte samla damm




Lax, romsås,bakad spetskål med citron, spritsat potatismos
och en vårig variant på tomat/mozarellasallad.

Om jag hade varit ledig idag så hade jag gjort en repris på 
en av förra veckans menyer.
Å ja visst kan man dricka lemonad till i carat d v s finbubbelglasen från Orrefors
en helt vanlig måndag, tisdag, onsdag eller torsdag,japp det går så bra så.

Jag är ju en samlare på finporslin och finglas och har varit ända sen jag var liten vilket betyder att det finns en stor samling både hemma och väl nerpackat i förråden stan.
Perfekt när man har plats
för man gör sig inte av med "finporslin" utan pausar lite bara. 
Porslin och glas är till för att användas......
här samlar "finporslinen" och kristallglasen inte damm på hyllorna inte,
går nåt sönder så hellre det än att det inte används alls.




Likaså är som synes finljusen tända....
denna gång passade de gröna bäst.
Vardagslyx är viktigt.
Det har det alltid varit men alldeles extra speciellt denna vår. 
Mannen är ju hemma hela tiden och nu har det gått två
veckor av åtta.
Hoppas vi kan göra något nån helg framöver men än är det inte läge att boka in något.

 Om jag hade varit ledig idag ja.......
O M men nu är jag ju inte det. 
Istället har jag sån tur att det vankas påskbuffé på jobbet.

Inte illa det heller.


Fin skärtorsdag.

Kram B 








 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin