Ni missade väl inte vad det var för firardag igår?
Vad som firades?
Den där den extra nationaldagen som varje år infaller
fössssta tossstan i massss såklart.
Lika viktigt som att fira är att dagen är rätt stavad.
Äkta infödingar d v s alla som kommer från Taaaaapa med omnejd
vet att det heter tossssta och inte tossdaa
som många okunniga envisas med och som man ser skrivet på bakverken.
Ja för på nationaldagen äter man massipantåååta, det är sen gammalt
eller åtminstone sen 2010 när dagen blev officiell i Småland.
Mer som är sen gammalt är att snäckorna från Florida har kommit fram.
Varje höst göms de undan och varje vår plockas de fram igen....
och som ni vet är det vår i mars.
Just nu pryder de badrummet tillsammans med fejkkorallen
men lite längre fram lär de flytta ut till tja nånstans vid poolen.
Trevlig helg.
Kram B
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar