Here we go med det omöjliga "växthusprojektet" del ett.
Det är här på den lilla halvinglasade verandan som
jag fick den briljanta "växthusiden" i helgen
och det är här förvandlingen kommer att ske.
Eller inte bara kommer jag har faktiskt redan börjat så smått.
Varför vänta ......bra ideer är till för att förverkligas direkt.
Varför det är ett omöjligt växthusprojekt kanske någon undrar.
Det är inte iden som är det omöjliga utan verandan
den som är helt totalt omöjlig att möblera då den är kantig,
har två öppningar ut och en dörr in så vad passar då inte bättre än att göra just en
prunkande grön oas av den.
Såklart ..... att jag inte tänkt på det för länge sedan!
Läget är helt perfekt för odling plus att man kan sitta här
året runt om bara solen är framme.
Är det mitt i vintern kan man alltid köra igång gasolvärmaren.
Den omöjliga verandan leder ut till Skogssäter garden spa och har utgång
från matsalen.
Än så länge bor det bara ett övervintrande olivträd,
diverse murgröna, lite annat vintergrönt, ett blombord,
ljuslyktor och några detaljer men det ser genast mysigare ut inifrån.
Men vänta bara ........jag en plan.
Och härmed är första "spadtaget" taget till projekt omöjliga västhuset.
Det var del ett......
det lär komma både en del två och tre bara det blir lite varmare.
Mer från en iderik helg kommer.....
en helg som förgylldes av vara små och tänka sig att vi hann med
en "trip" både till Italien och till Göteborg med.
Ha en fin start på veckan.
Kram B
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar