torsdag 6 augusti 2009

Normal eller inte

Prinsessan stannade till vid det "nya" bordet och undrade :

Vad är det där med handtag på ????

Jaså du menar bankfacken svarar jag.

Bankfack ,jahaja det är väl normalt ,det har väl alla i
vardagsrummet.

Jag visste att de var braåha när de inhandlades.

T som var med var lite mer skeptisk faktisk.
Fattar inte det.
Precis som Prinsessan sa såna har väl alla i vardagsrummet
.

Prinsen var snäll och åkte till "lagret" i stan och hämtade bordet, en gammal utfällbar trästege och lite annat när jag blev "hemtvingad " med lapp för ögat.


Han är lättmutad med fika som tur är :-)

Måla gick bra med höger hand och skev syn.





Återbesök på ögon idag efter den 3:e regnbågshinneinflammationen
på raken som inte vill gå över.

Har droppat diverse i ögat sen den 12 mars utan uppehåll.

Nu har det bara känts sämre med synen ett
tag och det visade sig stämma.
Av kortisonet har det utvecklats grå starr
( inte samma som äldre får utan den här sitter bakom linsen )

Så nu blir det svart lapp i ca 7 v, nya glasögon eftersom synproblemen inte går tillbaka denna gången samt operation.

Man plockar "bara" ut linsen i ögat och byter ut den mot en ny .
Så var de me de.

Hemma idag och imorgon sen ska det funka att jobba med lapp framför ögat vid datorn.

Axeln mår inte heller bra. Inte så konstigt eftersom ögat och axeln hänger ihop enligt läkaren . Hurdå ??? Ja inte hänger ihop utan inflammationerna påverkar varandra .



3 kommentarer:

Anonym sa...

stackare - krya på dig!
Kram Catta

Home No.1 sa...

Usch då! Låter inte bra alls, krya på dig nu ...och vila lite mer så blir du nog bättre!
Kram Annica.

Körsbärshöjden sa...

Hej Hej
Vet inte hur jag hamnade här men här var mycket fint och roligt att titta på...
Jag gör ett besök här igen..

Ha en fin dag
Eva

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin