Det finns jordgubbar
och det finns jordgubbar plockade av min lilla bästis.
På väg hem från självplocket tittade hon förbi med de största jag skådat
och de sötaste jag smakat.
Hon var väldigt bestämd med att jag bara fick de "små" .........
ja då kan ni ju tänka er resten.
I år hade de satt en ny sort i Gigeryd,
en väldigt söt sort men en som de inte var
helt nöjda med till försäljning.
Det blir inte många på en liter i den storleken,
men till självplock var de helt perfekta.
När jag ändå var i stan och fyndade krukor passade jag på att fynda
lite nytt i badklädsväg med.....
varför inte en röd bikini som matchade både jordgubbarna
och naglarna.
Det var då det.......
idag är naglarna i en helt annan färg och
jordgubbarna uppätna för länge sen.
Hur det gick igår?
Bättre än väntat så nu är det en lycklig man här
fortsättning följer men först ska vi iväg en annan liten trip……
denna gång blir det en riktig överraskning.
Kram B
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar