Årets färg på assessoarer och blommor i
Skogssäter garden är inte helt otippat aprikos.........
De flesta ettårsplanteringar
går åt det hållet, de aprikosa pionerna har börjat blomma,
aprikosa krukor är nyfyndade på Hemtex,
och det bästa rosevinet är ju såklart aprikosfärgat det med.
Den aprikos pionen är en historia i sig
satte den förra året och det är tydligen en sån som skiftar färg.
Nyplockad och inte fullt utslagen skiftar den i rosa för att
gå över i aprikos och inne i vas blir den ljusgul.
Idag är planen att lämna hemestern en sväng för
något som till skillnad från färgen aprikos är väldigt otippat.
Vad som är på G kommer säkert här …….
om allt går som planerat.
Ha en fin fredag.
Kram B
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar