onsdag 17 januari 2024

Uppskattat eller inte....


Hej hej!


Hur har ni det?

Här har det varit lagom stökigt sen senast......både med vädret och livet.
Ena dagen minus tjugo och strålande sol från en klarblå
himmel och nästa snökaos och oväder. 
Det har varit mer än fullt upp, både med vanliga jobbet och mitt andra jobb
plus diverse roligheter att fixa med inför fredagens festligheter så
veckans tre dagar har flugit förbi i rasande fart.
Å alldeles nyss kom paketleverenser som jag borde ta hand om
men det får bli när mannen har skottat klart.
Jag började skotta när jag kom hem och nu tog han vid.

Paketleverens ja ......
alltifrån min julklapp från jobbet,
 en födelsedagspresent till nån som fyller år nästa vecka 
och en braåhamaskin som jag insåg att jag behöver teknisk hjälp med av snöskottaren. 
Perfekt att han skottar en stund till för då hinner jag kika in här och
 dokumentera vår sötaste fröken Smällkaramell.



Den som spar hon har..... 
 bilder på en liten älskling och ett gäng av fasters klänningar kvar.
Allt designat och made by Bittan aka mamma/farmor nån gång 1993-1994.
Jag är ju mästare på att rensa men vissa speciella saker finns organiserat och 
sparat som minnen och lilla Jag vill mer än gärna leta i lådorna, prova
och släpa hem både det ena och det andra till föräldrarnas stora förtret haha.
Inte för att hon kommer använda kläderna "varje dag" precis ......
men vad gör det.
Vi hade kul en stund och gissa om lyckan var stor när vi
 även hittade den matchande väskan och hårbandet.


Nåt som däremot ÄR uppskattat av föräldrarna 
 är fotoböckerna som de får när de fyller jämnt.
Ja inte bara föräldrarna utan de små gillar dem skarpt med.
Om en vecka är det mellanbrorsas tur att få sin femte
vilket blir den nittonde jag har gjort !!!
Trettioåtta stycken har mottagits eftersom jag alltid beställer ett eget ex avvarje
 till oss med.
Mycket jobb är det men så roligt att ha. 





Där var snöskottningen klar.....
 precis lagom till att jag tänkte avrunda här med.
Hoppas nu bara att allt funkar som det ska så jag kan testa 
min nya "leksak" ikväll.

Ha det bäst.

Kram B 

 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin