fredag 5 januari 2024

Snöänglar och en obligatorisk fredag


Glad Trettondagsafton från
Skogssäter garden spa!

Eller mer från inne på hemmakontoret där jag kommer att tillbringa min lediga 
fredagseftermiddag.
Direkt från jobbets kontor till hemmets....
same same but different.
Lika bra att ta inlägget här först innan det blir till att öppna excel
och göra klart bokföringen för 2023.





För exakt en vecka sedan såg det ut såhär........
gröna gräsmattor och regn så parasollet fick vi 
användning för när vi badade.
Om det blir något bad ikväll återstår att se. 
Minus tio, en hel massa snö och en rygg som är bättre men definitivt inte bra....
ja just det en hockeyfinal är det mitt i med så det kanske är lika bra att spara 
det obligatoriska fredagsbadet tills imorgon.
Vi får se..... fördelen med att ha det hemma 
är ju att man inte behöver bestämma i förväg bara att tända bastun
 så är den lagom varm när man badat en stund.

På tal om obligatoriskt...... att göra en snöängel varje vinter 
är ytterligare en sån sak.
Jag gjorde min långt före jul och nån annan skavde fram sin
i den lilla snön som fanns förra fredagen.
Aj aja aj det var inte skönt men nu är det avklarat i a f.



 
Nähäpp om det ska bli nåt jobbat innan kvällen 
är det bäst att sätta igång.

Ha en fin helg.

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin