tisdag 2 januari 2024

En Nyårsafton som började fantastiskt bra och där slutet kunde gått riktigt illa





Hej hej!

Nytt år, nu ska vi skriva 2024.
Det där med nyårslöften har vi sen länge lagt av med,
däremot att sätta/gå igenom mål det är en helt annan sak.
Ett gäng nya har vi på listan och de mål som inte 
uppfyllts förra året har antingen prioriterats 
bort, ändrats eller förts över till i år. 
Bara för att det är nytt år behöver man ju inte börja om.

Vår årets allra sista dag på 2023 firades in på ett minst sagt annorlunda sätt
nämligen med candelligthtparty at the Bouquet residens.
All in med karaktär och med diverse åtaganden blev det
som förväntat en himla rolig kväll med en massa skratt
och fantastisk mat.
Här kommer en glimt av kvällen för det blev visst bara några få foton
däremot desto fler filmer.
Att den sen inte slutade på lika bra sätt för min del 
utan det kunde gått riktigt illa det är en annan historia.




Alla som nån gång sett något avsnitt av Skenet bedrar 
ser säkert att vi skulle vara Emmet och Elisabeth.
Min rollfigur består mest att vara livrädd för Hyacint,
allmänt klumpig och ständigt slå sönder porslin 
och då speciellt dyra tunna kaffekoppar
så det var det jag hade att öva på.
Eller mer hur jag skulle "slå sönder" utan att slå sönder på riktigt
eller spilla för mycket.
Emmet han fick äran att spela piano!!!

















Det var en glimt av vår roliga Nyår det,
avslutet blev ju som sagt inte lika kul.
En stund efter att fyrverkerierna slutat var det dags att bege sig hemåt i snöyyran,
ja en hel massa snö hade fallit vilket betydde
isgata eftersom det varit blaskigt tidigare och nu frusit på.
Trots rätt skor, försiktighet och traskande i kanten av backen hem
halkade jag och lyckades slå i bakhuvudet rejält.
Fyrverkerifotot ovan som jag knäppte vid tolvslaget 
kan symbolisera hur det kändes och hur min nyårsdag var,
En blixtrande huvudvärk men jag mådde aldrig illa 
eller hade koncentrationssvårigheter eller minnesförlust 
så med bästa google kan jag konstatera att det inte
är någon hjärnskakning i a f.
Dagen tillbringades ändå precis som den brukar en Nyårsdag
d v s mestadels slappandes i soffan.

Idag är det bättre men inte helt bra så jag hoppas lösa 
 årets första kvällsjobb.


Ha en fin start på nya året.

Kram B 

 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin