söndag 3 april 2022

Det är dumt att vänta .....



Hej hej!

Hoppas allt är bra.
Här är det bara fint efter ytterligare en hemmahelg 
nä förresten inte inte helt hemma det har varit en hemmahelg med avbrott för kalas.

Nu när mannen gick upp i sovrummet för att "träna"
 och sen vila med sängen upphissad i allra högsta högläge
passar jag på att ta en paus från Familjen Bridgeton 
som vi börjat titta på och kika in här med årets påsk del ett.

En fördel med att ha vård av sjuk man är att
när vi "bara" är hemma då hinner man fixa lite extra.
Som påskpynt t e x.



Att vänta med det till Påskveckan är ju dumt.
Varför bara njuta av det ett par dagar när man kan göra det längre. 
Först på plats var den stora Påskharen med matchande blommor,
 pastelliga ljus och den lilla glasharen fylld med marsipanägg.
Den sistnämnda lär behöva fyllas på flera gånger om.






Så har det blivit söndag kväll och det är skönt att denna vecka snart är över.
 Nu väntar istället ett gäng veckor med rehabilitering men sen så
ska vi ta igen allt vi inte kunnat göra det senaste året. 

Trevlig kväll ....
nu åter till Bridgeton.

Kram B 

 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin