söndag 16 januari 2022

En sanning med modifikation



I fredags var jag på dejt hos vännerna på landet
och eftersom de är mitt i lammningsperioden 
måste man ju såklart titta på de små liven.
När vi kom ut såg det ut som att det var på gång
för en av de som inte fått än och mycket riktigt.
Enligt "barnmorskan" kan det ta lika väl komma direkt som att det tar ett par timmar.
Vi väntade en stund men inget hände och jag var tvungen att åka hem.
Såklart blev det strax efter för jag 
 hann precis hem när det kom en bild på en alldeles nyfödd liten krabat.

Det där jag avslutade med sist om att jag
höll på att få agera barnmorska var mer en sanning med modifikation.
Jag hade nog inte gjort så mycket mer än tittat på är jag rädd för......
om ens det.



Denna lilla svartvita är helt klart min favorit .....
sååååå söt.


Alla våra Prinsarna har haft förmånen genom åren 
att få följa med hit och kolla på djuren och se
var deras fårskinn kommer från.
LillPrinsessan är lite för liten i år då det låter alldeles för mycket 
men nästa år är det hennes tur.


Ha en fortsatt trevlig helg.

Kram B



 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin