torsdag 26 november 2020

Att vara kluven.....


Hej hej !

Nu börjar adventshelgen närma sig och att klä granarna står på Skogssäters agenda.
Men innan dess är det en väääääääldigt viktig dag
nämligen födelsedag för världens bästa LillPrins som i år sammanfaller med Black Friday. 
Exakt när vi ska fira älsklingen beror på flera saker men
 nångång under helgen blir det hur som helst.

Black Friday var det ja .......
å precis som vanligt blir man att totalbombarderad med erbjudanden från alla håll och kanter hela veckan. 
Det mesta av min Black Weekshopping har redan beställts och är nu checkåbock på listan
med sådant som jag ändå skulle köpa och ett helt gäng julklappar.
Jag beställer för det mesta på nätet i vanliga fall med men just nu känns det kluvet 
då man egentligen vill stötta lokala butiker.
Att man ska undvika fysiska butiker kan väl inte ha undgått någon.
Inte heller att jag jobbar på det största köpcentrumet, 
visserligen är jag inte i butik utan på kontor långt från kunder men är ändå mitt i smeten 
och vet exakt hur mycket människor som ändå är på plats .......
vilket är väldigt mååååånga! 
Nu har ju både vi och i stort sett hela köpcentrumet flera alternativ till shopping på plats 
utan att behöva gå in i butikerna bla både lockers,
hemkörning och personal som kommer ut till bilen så visst går det att stötta.
Vi vill ju ha kvar fysiska butiker efter pandemin med!


Å ja just det ...... vår julklapp i år klar och inhandlad lokalt.
Jajjamännnn rätt gissat det är spontaniden som mannen kom på förra helgen.
Ibland är han bättre än bäst men eftersom leveranstiden är väldigt lång blir det mer en senvinter/tidigvårklapp.
Just därför kommer här ett extra tips till Tomten:
några väl utvalda delar till julservisen .......
det måste ju ligga nån paket under granen som inte är till SmåPrinsarna:-)





 Ha det bäst.

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin