torsdag 2 april 2020

Guldkant ....




En enkel sak att förgylla vardagen och starten på dagen är 
något så enkelt som att tända doftljus och en ljusslinga i badrummet
Det gör jag varje dag när jag gör mig i ordning på morgonen.
Ljus och lite spamusik på sonson kostar ingenting
mer än påfyllda av välbefinnandekontot.

Varför jag skriver om det idag ? 
Jo för att jag hade en lång intressant diskussion igår om det där
med att det måste hända något för att man ska ta sig 
en riktig funderare på hur man lever kontra hur man vill leva.
Denna person hade mig som förebild i sina funderingarna.

Vi kom in på förändring och så lite som egentligen behövs för att få till det.

Det var faktiskt inte jag som konstaterade att det räcker med 
att vara på dagen, uppskatta nuet, vara spontan, sluta upp med kontrollbehov,
att inte ha hela livet inplanerat med måsten,
att ändra invanda vanor, att inte bry sig om vad alla tycker
 och att börja sätta extra guldkant på vardagen.

Det var inte mina ord men även om man kan tro det och 
till stor del såklart är det det eftersom jag alltid har propagerat för det 
Vi försöker alltid att leva det liv som passar oss.

För den person som jag hamnade i diskussion med
har det tack vare läget just nu blivit en stor insikt
och en totalrokad eftersom hon 
behöver ändra en hel del ..........
mest det där med vad ska andra tycka vilket säkert är svårt att ra sig ur om man bryr sig .
Hennes resa har precis påbörjats ,
vår är slut
eller det lät drastiskt ......pågående känns bättre:-)
Hon är säkert inte ensam om tankarna men som sagt 
för vår del spelar en världsomspännande kris ingen som helst roll i det ämnet
förutom begränsningarna med att det spontana.

I ena läget tycker jag att det är tragiskt att det behöver ske 
något omvälvande för att få insikt men i det andra tycker jag
att det är starkt och bättre sent än aldrig.

Många lär behöva ändra både det ena och det andra.......
men glöm inte att den lilla guldkanten,
den som är helt gratis.

Ta hand om er.

Kram B 



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin