onsdag 25 mars 2020

Att ha blivit ersatt.......



Tjolahopp........ Prins M här.

Bäst att passa på att smita in och skriva
nu när Mormor har fullt upp med att göra våfflor till Morfar.
Det är visst våffeldagen idag och då måste man äta våfflor säger hon.

Hej på er alla som läser Mormors blogg !

Idag är det lilla jag som ersätter henne.


Ni känner säkert igen mej ......
jajamän det är jag som är Mormor och Morfars allra minste Prins.
Mormor säger att jag är en glad, busig, bestämd och envis kille
och att jag är söt som socker. 
Säger hon det så är det så.

Jag är två och ett halvt år och gillar brandbilar, brandbilar och brandbilar.
Ni kan aldrig gissa hur många jag har hemma hos mej.
Många hundratusenmiljoner  ........plus några till.
Snart ska jag lämna mina nappar till Påskharen, 
då önskar jag mej en till av honom.
Det borde man väl få ,va?
En jääääääättestor.



Blommorna som min mamma håller i handen på bilden 
plockade min storebror i Mormor och Morfars trädgård igår.
De jag plockade hade lite kortare skaft.
Ja vadå .........jag är ju lite mindre än vad han är
då är det väl inte konstigt om mina blommor är mindre än hans. 



Precis som min storebror och mina kusiner så gillar jag att prata.
 Mormor säger att jag ibland låter som en liten Linus på linjen. 
Förstår inte vad hon menar men det är säkert något bra. 

Mormor pratar faktiskt en hel del hon med.
Nu kom jag precis ihåg en sak hon sagt .....
det där med att man ska vara snäll och alltid ska avsluta med något roligt.
Det är väl bäst att göra som hon säger då ........
för en gångs skull.

Man blir glad av blommor 
så varsågod här får du en av mej.



Kram från Prins M

P.S Mormor hälsar att hon snart är tillbaka igen. 



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin